đŸ“ș Medieoppslag

Dette er en trÄd som skal omhandle medieoppslag og er ikke stedet for skitten oppvask hvor pÄstander blir servert pÄ rÞd lÞper. De fleste av oss har pÄ ingen mÄte noe mulighet for Ä faktasjekke dette. Dere fÄr ordne opp pÄ bakrommet. @Reed_Projects om du skal oppfattes som seriÞs sÄ tenker jeg du gjÞr tjent med Ä holde deg unna enhver diskusjoner som dette pÄ et forum. Om ditt prosjekt mottar offentlig stÞtte sÄ skal du jaggu ha orden i sysakene dine, og i tillegg tÄle at folk Þnsker transperency.

Folk mÄ gjerne bli grinete fordi @Toris64 deler det de opplever som negativt knyttet til Nuart, men nÄ er dette en trÄd for mediaoppslag. Jeg har hatt mine uenigheter med han opp gjennom tidene her pÄ kunstveggen, men synes han mÄ fÄ lov til Ä bruke denne trÄden for det den er ment som
 mediaoppslag. Om det sÄ er gladsaker eller kritisk blikk mot ting vi selv liker. Deal with it.

God sĂžndag :sunglasses:

7 Likes

Takk like eins :blush:

1 Like

Her er dagens leder i Stavanger Aftenblad.

Disclaimer: innholdet kan muligens vĂŠre stĂžtende for enjelte sarte sjeler og da er det kanskje lurest Ă„ ikke lese den :no_mouth:

Min eneste tanke er at siden det er ledige midler i potten ville kanskje Nuart Festivalen gjort det enklere for seg selv ved ganske enkelt Ă„ sĂžke?

Kun en tanke.

2 Likes

#FreePalestine :slight_smile:

3 Likes

Kanskje ikke helt medieoppslag, men ble sÄ glad at jeg bare mÄtte dele dette med dere. Et tekstilarbeide jeg kjÞpte av kunstneren Kristin SÊterdal fikk forsiden for en bok utgitt av Fagbokforlaget:

9 Likes

Jeg har fjernet noen svar og deler av andre svar lenger opp. La oss holde en vennlig tone og unngÄ personangrep. Ha en fortsatt fin kveld :blush:

10 Likes

Jeg har den forstĂ„else av at tildelingen er et flott tiltak av vĂ„re folkevalgte for Ă„ skape engasjement rundt en unik Kulturopplevelse for hele regionen, om ikke nasjonalt etter to frustrerende Ă„r med statlig pĂ„legg om hjemmekarantene, munnbind ect. Krinch at NuArt blir en hoggstamme for lokale kunstnere som er desperat avhengig av Ă„ sĂžke stĂžtte fra elitens akademiske regime, kommune og stĂžtteorganisasjoner – som nĂ„ blander dette «ekstra budsjettet» med andre sĂžknadspliktige stĂžnader
 Om jeg ikke tar feil, sĂ„ Ăžnsket ikke KulturrĂ„det Ă„ stĂžtte NuArt de siste Ă„rene og det ikke var noe grunnlag for Ă„ sende sĂžknader. Det gleden nĂ„ over at NuArt stĂ„r opp fra de dĂžde og blir en fanebĂŠrer for andre kommuner med Ă„ skape folkefest i gatene med Street Art, Food and Joy, som fyller galleriene med folk som kjĂžper kunsten til de lokale kunstnerne som fĂžler nĂ„ pĂ„ urettferdigheten. Er stakkarslig og lavmĂ„l av de som skriker hĂžyest nĂ„, presser media til Ă„ skape en destruktiv holdning for sin egen bransje om urettferdighet da formĂ„let er markedsfĂžring av by og ikke brĂždfĂž hĂ„ndfull lokale kunstnere med stĂžrre budsjett
 :roll_eyes:

3 Likes

For min del mÄ NuArt eller andre flotte tiltak innen kultur fÄ den stÞtten de evt. fÄr tildelt, men det mÄ skje innenfor de lover og regler som gjelder for alle. Og
 de som fÄr disse offentlige midlene mÄ ogsÄ fÞlge de lover og reglers om gjelder. En kan ikke velge Ä ignorere slikt bare fordi man er i favÞr av spesifikke tiltak. NÄ prater jeg pÄ et generelt grunnlag da jeg har ingen formening om noen har opptrÄdt feil i denne saken. Samtidig mÄ vi tÄle at noen Þnsker Ä se slike tildelinger litt i kortene uten at det skal stemples som lavmÄl. Vi prater om offentlige midler. Sier seg selv at det skal tÄle dagens lys.

2 Likes

Hvilke lover og regler er brutt iht Ă„ revitalisere samarbeidet for neste Ă„rs budsjett? SĂžknadsfristen for 2023 var i hĂžst, sĂ„ da ble det evnt Ă„ gjĂžre noe for 2024. De «lange byrĂ„kratiske, demokratiske prosesser med politiske, administrative og flertall av faglige representanter bak stĂžtte» er ikke egnet for prosjekter i dens omfang, sĂ„ Ă„ tenke noe utenfor boksen er positivt synes nĂ„ jeg. Det som er lavmĂ„l er Ă„ snakke nedlatende hvor «amatĂžr» politikerne og gatekunstnerene er, og hvor profesjonell de selv er sammen med den godt etablerte eliten skal definere hva bra kunst er. Det er et hjertesukk for min del da ingen «gatekunstnere» mottar noe sĂŠrlig statlig stĂžtte og er lavklasse fra denne gjengen der
 De burde heller rette synet mot KunstrĂ„det enn et folkelig tiltak som det her
 :face_with_monocle:

4 Likes

Kan dette vĂŠre @Spray ? :slight_smile:

13 Likes

Det er fullt mulig :blush:

9 Likes

Flott samling! :smiley:

4 Likes

A tale of two cities
Stavanger Aftenbladet : Waaaaaahhhh waaah too much street art stealing attention :sob: :sob: :sob:
Bergens Tidenes : We love it, never been into art before, now we own over 200 works. :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

8 Likes

GĂžy!

1 Like

Takk

2 Likes
2 Likes

BÞr postes i denne trÄden ogsÄ:

Jeg er redd det finnes mye falske pushwagner rundt om med falske kvitteringer fra fineart.