Budskapet er helt sikkert viktigere enn det estetiske, men overkroppen ser litt merkelig ut, eller?
Og hva budskapet angÄr: det er ikke akkurat spart pÄ referanser/symbolikk.
AFK traff hakket bedre
FÄr en litt dÄrlig fÞlelse for fremtiden til gatekunsten nÄr dette greiene her er det som fÄr oppmerksomhet i de fleste nettavisene her i landet.
Kvaliteten pĂ„ bĂ„de utfĂžrelse og budskap var ekstremt mye bedre for AFKâŠ
NĂ„ er vel AFK litt pĂ„ eget nivĂ„ nĂ„r det gjelder norsk gatekunst, og spesielt utfĂžrelse. Kunstner fĂ„r frem budskapet, og det er vel det viktigste med gatekunst? âmort au roiâ - Death to the king (jeg mĂ„tte google det)
Topp for miljĂžet og gleder meg til Ă„ se DGA med flere bakgrunnsfarger â Töddel har virkelig ekskrementert pĂ„ veggen der ja. .
Bra noen tok ansvar
Var ikke akkurat hÞy kvalitet som fortjente lang levetid. Det virker i byn som det er viktigere Ä fÄ ting opp pÄ veggen enn Ä levere kvalitet.
Ytterst fÄ som har kommet siste Ärene som klarer Ä lage en bra stencil.
Selges i flere farger - @Julia Vi trenger en analyse av flommen av Moxnes bilder og hvorfor blir ikke de like populĂŠre som andre urban kunst satirer.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=309743685&fbclid=IwAR2HixE_MuTJoq1eioxS_lZ3wNDIRafYxAeuRMAUpbnO9c73STGDhe7F9eY
Mange som har hatt noen av disse hjemme.
KjĂŠre Axel.
Moxnes bildene er bÄde fra AFK og denne finn kunstneren meget dÄrlig utfÞrt.
AFK har kommet til et nytt bunnpunkt.
Da han laget Listhaug bildet var det en meget stor debatt fra alle sider i politikken, det skapte blest, med oppbakking fra tyveriet av verket - der skapte enn mere publisitet.
Moxnes saken har bare en konklusjon, en simpel tyv og en politker uten Listhaugs apell.
NĂ„r en âkunstnerâ skal utfĂžre politisk kunst og fĂ„ oppmerksomhet mĂ„ saken ha en stor interesse - det ser vi med Kleivas Amerikanske Sommerfugler og Slettemarks Nixon bilder, de har et tema med bred apell og er kunstnerisk meget godt utfĂžrt.
Fortsatt god sommer.
Var vel ikke AFK som laget moxsnes pÄ gaten i Bergen vel?
Har AFK kommet til ett nytt bunnpunkt pga Moxnes bildet ?
Det var TĂžddel som laget Moxnes og ikke AFK.
AFK har aldri hatt noe med dette og gjĂžre.
«Moxnes saken har bare en konklusjon, en simpel tyv og en politker uten Listhaugs apell.
NĂ„r en âkunstnerâ skal utfĂžre politisk kunst og fĂ„ oppmerksomhet mĂ„ saken ha en stor interesse»
Enig i at denne saken er mer ensidig, med tanke pÄ at de fleste (i forskjellig grad) mener tyveriet var galt og skjebnesvangert.
Men saken har da unektelig skapt stor interesse? NÄr mannen som fikk lÞfta RÞdt over sperregrensa, som og i 11 Är har prata for proletariatet i kampen mot Þkende ulikhet - nÄr han driter seg ut pÄ denne mÄten, og attpÄtil mÄ trekke seg - da er det vel ganske stort?
Kleivas Vietnam-kritikk er jo selvsagt stÞrre i en storpolitisk skala, men i norsk kontekst sÄ er Moxnes-saken stor, tÞr jeg pÄstÄ.
At Kleiva er ca 1000 ganger bedre enn Töddel, er en annen sak
Ikke meninga Ă„ vĂŠre kverulant her, men saken er like spennende som saken er absurd:)
29 posts were split to a new topic: TakhĂžyde for Ă„ diskutere kunst
Kom over en eldre serie pÄ NRK som heter Safari. Serien tar for seg bla. kunst, arkitektur og design og ser ut til Ä ha blitt sendt i perioden 2002-2010.
Tror enkelte kan ha glede av serien. Leser man episodebeskrivelsene ser man at de tar for seg mange spennende kunstnere, samlere, auksjonshus, gallerier osv.
Tatt i betraktning at det er noen Är siden dette ble sendt er det interessant Ä hÞre de refleksjoner som da ble gjort opp imot hva man kan se/erfare i dag.
Alle epi. er ikke tilgjengelige, men ser ut som de blir publisert i nĂŠrmeste fremtid.
Denne profilen pÄ Larry Gagosian i New Yorker skal vist vÊre veldig bra! Gir masse innsikt i kunstverden. Har ikke fÄtt begynt selv enda da jeg tror jeg mÄ sette av en liten stund for Ä komme igjennom hele.
Begynte Ä lese den fÞr helgen, men fant etterhvert ut at jeg mÄtte dele den opp i flere etapper. Veldig interessant det jeg har lest forelÞpig
Kjell Pahr-Iversen har kastet seg over betongen - kanskje kan den gamle mesteren fornye gatekunsten eller blir det bare en gjentakelse av hans ikon malerier?
Spennende prosjekt fra Nice Surprise, skal ta turen innom Ä se pÄ resultatet i siste uken av ferien.
[Nice Surprise: Gatekunst i Stavanger â Dagsavisen]