đŸ“ș Medieoppslag

En omtale av den seneste dommen mot Dan Park er lagt ut pÄ lidlday.blogspot.com

I gÄr mistet Danmark et av landets viktigste historiske byggverk, BÞrsen - bygget mellom 1619-1640. BÞrsen har i Ärhundrene etter vÊrt ombygget flere ganger, siste store ombygging fÞr fredningen i 1918 var i 1857. Ombyggingen i 1857 var det stÞrste utfÞrt av arkitekt H.C.Stilling, den store bÞrssalen kom til, den opprinnelige fasaden i gul teglstein ble dekt av rÞde teglfliser og det ble oppfÞrt arker alt i et forsÞk pÄ Ä fÄ bygningen til Ä ligne mere pÄ det menneskene pÄ midten av 1800-tallet forbant med 1600-talls arkitektur. Men et fantastisk byggverk var det - Ä komme inn i bÞrssalen var mektig, med fantastiske sÞyler, digert kassettak og utskjÊringer pÄ alle listverk for Ä illudere 1600-tallet. Godt arbeid av nasjonalmuseums folk Ä fÄ ut sÄ mye av kunsten som de klarte, blir et Ärelangt restaurerings arbeid og utfordrende Är med gjennoppbygging. Blir Ä savne spiret pÄ taket neste gang jeg er i KÞbenhavn - i de 20 Ärene jeg bodde, studerte og jobbet i KÞbenhavn var spiret pÄ bÞrsen alltid der nÄr sÄ opp pÄ himmelen i det indre KÞbenhavn.



https://www.dr.dk/nyheder/indland/se-de-vilde-billeder-fra-branden-i-boersen

6 Likes

3 dager til Ă„pning

5 Likes

Had a tour last week, impressive space and collection.



16 Likes

Denne dukket opp i lĂžpet av uken som gikk.



5 Likes

NĂ„ er Hirst igjen i dateringsproblemer:

2 Likes

Mener eg har 773 liggende hjemme - “What’s Wrong” - 2016. Men mulig den ikke er fra 2016 da :open_mouth:

Interesting debate kicking off

Men ytringsfriheten i Europa var ikke dÞd: gatekunstneren Dan Park stiller til valg til EU-parlamentet den 9.juni. Les mer pÄ lidlday.blogspot.com

1 Like

Nei til nedlegging av LitlabĂž skole
Av Aleksander GĂŒnther

1 Like

https://www.dn.no/d2/profil/ed-ruscha/lacma/moma/reklameskilt-makeren-som-ble-en-av-verdens-fremste-popkunstnere/2-1-1635658

2 Likes

NUART ABERDEEN

2 Likes
2 Likes

Har tydeligvis fortsatt til salt i grĂžten.

3 Likes

Fint Ă„ se at han lykkes! :slight_smile:

1 Like
1 Like