Det ryktes at de har ryddet opp i en del av det jeg har hengt meg opp i, og det er ingen tvil om at stedet er utrolig flott. Stedet fortjener mye besÞk, men da bÞr det ogsÄ driftes pÄ en fornuftig mÄte. HÄper virkelig at det kommer inn krefter her som kan forvalte stedet/kunsten pÄ en god mÄte. Det fortjener stedet, og de menneskene som har brukt mye tid pÄ Ä bygge opp stedet. Visjonen for prosjektet er imponerende, og trist om dette forsvinner.
Takk for at du deler! Har det vÊrt sagt noe om anslÄtt verdi pÄ den samlingen til Olsen?
Jeg kan ta kraftig feil, men er nok redd de som potensielt kunne kjÞpt dette ikke helt ser business casen for Ramme gÄrd.
Ser vi pÄ maleriene var det 34 ved overtakelse, sÄ har han solgt tre som sikkert - regner med flere- Skrik, Selvportrett med palett og Omfavnelse pÄ stranden, som var det dyreste og de to andre er helt i toppsjiktet + sannsynligvis flere. Sitter han igjen med kanskje 29 malerier. Det jeg har sett pÄ foto fra gÄrden er det fire/fem i 100 millioner klassen + mange i pris ca 3 til 20 millioner. Vil anta samilngen er i prisklasse et stykke under 1 milliard, kanskje 700-800 millioner nok. Er mitt gjett, sÄ kan vi se om jeg er ca i nÊrheten nÄr vi fÄr en pris en gang. Regner med det er noe grafikk, eller var det i den delen Fred Olsen fikk?
Mer om Ramme i media;
https://www.dn.no/marked/konkurs/wikborg-rein/petter-olsen/petter-olsen-har-brukt-175-milliarder-kroner-pa-ramme-gard-i-ferd-med-a-bli-solgt-for-100-millioner-kroner/2-1-1721306
Betalingsmur. Noen som kan si noe om hvorfor de mener ting bedres i kunstmarkedet utover hĂžsten?
Den seneste domsavsigelsen mot gatekunsteren Dan Park er lagt ut pÄ: lidlday.blogspot.com
Lars Saabye Christensen har skrevet en fin nekrolog etter Trym Ivar Bergsmos bortgang.
Nekrologen er skjult bak en betalingsmur, og jeg vil ikke betale 1 krone fordi.
Jeg bodde en gang slik at jeg hadde utsyn over Byfjorden og Bergen. Jeg husker et storartet fyrverkeri, trolig i forbindelse med noe EU.
Fyrverkeriet dÞde hen, sÄ kom mÄnen opp over Ulriken.
Kanskje det var noe slikt Bergsmo sÄ i mÄnen over MÞysalen.