đŸ“ș Medieoppslag

Det er allerede blitt laget en egen trÄd om dette. Les den.

Ah. Sorry, ser det ligger en egen post her :lying_face:

Ventet bare pÄ at noen skulle poste den vinklingen her. Verkene kan bli mindre, mer eller verdt det samme, men jeg kjÞper ikke pÄstanden om at det blir mindre interessant Ä kjÞpe hans verk fordi han nÄ har stÄtt fram (ref. Martin Whatson).

Personlig tror jeg interessen for Andreas vil Þke sÄ lenge han holder seg relevant.

3 Likes

Ja, og det er en vinkling like god og naturlig som en hvilken som helst annen vinkling.

Jeg kjÞper pÄstanden om at verkene blir mindre verdt, mystikken er borte og DOLK har et ansikt i offentligheten nÄ. Men tiden vil vell vise hvem som har rett her. :slight_smile:

Mystikken er jo helt klart borte nÄ. Motivene som fÞr ga oss noe Ä lure pÄ og fundere over, fÞler jeg pÄ en mÄte nÄ har en fasit gÄende rundt i gatene. Det er liksom bare Ä spÞrre hva han mente. Min mening ihvertfall. Men Ä sammenligne anonyme Dolk med Whatson gir jo ingen mening. Dolk sin gatekunst har solgt mye mer pga av anonymiteten,tviler pÄ han hadde stÄtt like sterkt om han hele tiden var offentlig.

2 Likes

Kremt, kremt Onkeljohn
Martin whatson hadde neppe drevet med gatekunst hvis det ikke var for Dolk!

2 Likes

Ja det kan godt stemme,sÄ det skal jeg ikke uttale meg om.

2 Likes

NÄr personen blir kjent i offentligheten sÄ fÞler man vel at risikoen er stÞrre for at verkene blir mindre verdt i fremtiden, det vil jo til en viss grad avhenge av hva han gjÞr nÄ. Jeg tror dette med anonymitet var viktigere i begynnelsen enn det er nÄ. Samtidig, hvis han blir enda mer populÊr (noe som vel er mer sannsynlig enn at han skulle forsvinne), sÄ kan vel det vÊre med pÄ Ä gjÞre de tidligere verkene aktuelle for enda flere og prisen vil gÄ opp.

I utgangspunktet sÄ tenker jeg at Dolk har valgt rett, og at dette er positivt.

Andreas Dolk er en samtidskunstner som produserer eksklusive anti-Koons kunst som vil vises i gallerier som representerer Faldbakken, Ekblad, Einarsson, Bjertnes ect


Gatekunstneren Dolk er et avsluttet kapittel hvor prisene blir styrt av generell interesse for norsk gatekunst. Uavhengig av identitet, mystikk og stilendring, sÄ forblir han den beste gjennom tidene, et ikon og et samleobjekt
 Mye skjer i norske gallerier for Ä produsere nykommere og samarbeid med kommersiell gatekunst, sÄ jeg forventer at prisene vil vÊre stabile/Þke og at det vil komme nye etterfÞlgere inspirert av Dolk.

11 Likes

StÞtter Bambi her ! Er ogsÄ spent pÄ hvordan han blir tatt imot i de "seriÞse galleriene ". En mulighet her er at han blir tatt enda mer inn i varmen, og at det vil kjÞre prisene oppover pÄ gatekunsten hans ogsÄ.

StÞtter ogsÄ @Bambi. Videre sÄ gir jeg litt blanke i hvilke verdi de tidligere verkene kommer til Ä lande pÄ. Har Dolk laget noe av det beste nÄr det kommer til gatekunst i Norge? Ja.
Har han hatt stor betydning for gatekunsten og utviklingen her i Norge? Ja (vil jeg pĂ„stĂ„). Mulig jeg sĂ„rer noen sjeler her nĂ„, men virker til at de som er mest “negativ” til at Dolk avslĂžrte sin identitet er de som tenker mest pĂ„ hva det gjĂžr for verdien pĂ„ de gamle verkene.

Kjent eller ukjent. Det kommer ikke flere gatekunst-verk fra mannen. Noe som for min del gjĂžr det som eksisterer enda mer interessant. Rop ut om dere sitter pĂ„ en “I’m your father”. Jeg er hypp! :smile:

1 Like

Problemet som jeg ser med kort fartstid her er at verdien i kunsten er lik penger og ikke kunsten i seg selv.

Om Ola / Kari Nordmann har laget et verk anonymt eller med sitt sanne navn eller artistnavn spiller ingen roller.

Noen som er keen pĂ„ en tagget bil🙄

Kanskje ikke helt innertier med denne saken i denne trĂ„den😊 men fyren har jo tidligere vĂŠrt svĂŠrt ‘’kunstinteressert’’. I tillegg er det jo lett Ă„ trekke fram Dot Dot Dot sine verk; Theft og Scream fra glemselen nĂ„r saker som dette kommer pĂ„ trykk.

5 Likes
2 Likes

Selger dÄrlig han der push dere. Mye idoter der ute som kjÞper bilder som kommer til Ä stupe i verdi :joy::joy:

Galskap