(Medtatt) Banksy hos Bruun-Rasmussen

Et av (IMO) Banksys kulere motiver auksjoneres hos Bruun-Rasmussen neste uke - dog i medtatt forfatning…

1 Like

Hva mener du med medtatt? Var ikke det trykk-kvaliteten på det verket?

Hva syns folk dette er verdt da? Hadde vært supert om noen satte opp en Banksy verdi-vurdering tråd på kunstveggen, hvor man kunne utveksle erfaringer om signerte og ikke-signerte Banksy trykk. Der kunne vi kanskje fått til litt mer Norge mot resten og ikke alle-mot-alle mentalitet. Jo flere Banksy i Norge jo bedre er det spør du meg :slight_smile:

Blir forundret om det går for under 70k

70000 +35% + 25%?

Det ble solgt et tilsvarende på auksjon i UK for et år siden for GBP 4000,- (pluss fees til auksjonshuset) Det har kanskje steget 25-30% det siste året.

Beskrivelsen er noe upresis “stamp signed” Dette er den usignerte versjonen i 600 eksemplarer og dermed kommer vel 25% norsk MVA på toppen av alt siden dette trykket per def ikke er kunst i lovens forstand. (Max edition 300)

De sier også at COA er utstedt av Pictures on wall. Det er også feil. COA utstedes av Pest Control, men søknad med dokumentasjon sendes inn via Pictures On Walls.

Enig, dersom du skal ha denne til Norge bør det ikke bys noe særlig mye over 30k - ellers får du den billigere på andre måter.

Jeg ba om å få tilsendt Condition Report og dette printet er langt fra “mint” - blir spennende å følge med på, men den havner nok ikke hos meg…

condition-report.3809811882662523979.pdf (3.0 MB)

2 Likes

tenkte på 70k inkl salærer.

Norsk mva er litt vanskelig å regne med i forhold til endelig salgspris på utenlanske auksjoner da det ikke nødvendigvis kun er nordmen som byr :wink:

Forstår det også som usignert utgave.

Helt sikker kun jeg som har dårlige kontakter, men finner ingen usignerte trykk for under GBP 6000 for tiden, og dette trykket er vell ikke helt i i det nederste skiktet? (er på jakt etter et Golf Sale US om noen har et til salgs)

Enig med deg nå Espen, var ikke så lett å se ut ifra auksjonsbildet.

Enig med heksedoktoren, vi trenger flere Banksy’s i Norge :wink:

Ja - sorry - jeg glemte at bildene ikke lå på selve nettsiden deres, men i tilstandsrapporten :roll_eyes:
Et fantastisk motiv er det uansett - spent på sluttsummen.

En ivrig gestikulerende Alexa Bruun Rasmussen i sort Ralph Lauren blazer, klubbet i dette øyeblikket Banksyen for DKK 42.000 + salær.

2 Likes

Det blir vell ca 68.500,- ikke langt fra 70.000,- :stuck_out_tongue:

1 Like

Bra tippet! Synes det var høyt for en fuktskadet (det så ihvertfall slik ut) og rufsete banksy. Men auksjon er auksjon :slight_smile:

Banksy er banksy :smile:

2 Likes

Banksy EP omslag på Bukowskis i Helsinki.