Moderne chiaroscuro

Hei!

Tenkte jeg skulle forsøke å få litt hjelp fra dere her inne, da jeg selv har svært beskjeden kunnskap om kunst.

I senere tid har jeg blitt veldig glad i Caravaggio og hans chiaroscuro-stil, men det er naturligvis helt umulig å oppdrive noe slikt uten å ha en kolossal mengde kapital tilgjengelig. Dessuten er jeg usikker på om den middelalderske tematikken er helt det jeg er på jakt etter. Det er snarere den stilmessige tilnærmingen og de dramatiske kontrastene jeg håper å finne. Vet dere om noen kunstnere i dag som er kjent for å produsere malerier/trykk med dette stilmessige tilsnittet, og om dette er mulig å oppdrive for en noenlunde grei pris?

Takker så mye!

1 Like

Vår egen Odd Nedrum oppgir selv Caravaggio og Rembrandt som sine kunstneriske forbilder. Verk fra ham er tilgjengelig på Fineart og andre steder, men skal du ha oljemalerier/originaler blir det vel fort svært dyrt :relaxed:

5 Likes

Mange norske kunstnere som har gått Nerdrum-skolen, noen er dyre andre mer rimelige, bare google litt :slight_smile:

1 Like

Takk skal dere ha! Setter i gang med å google Nerdrums elever. :slight_smile:

Sverre Bjertnes er et godt tips :wink:

Han har nettopp laget noen nye trykk. Si ifra om du er interessert.

1 Like

Tenkte jeg kunne spørre litt videre her, i stedet for åpne ny tråd.

Liker veldig godt Conor Harrington, og da særlig “Hide and Seek” og "Fight Club (The Mess We Make). Er det noen som har en formening om hva disse omsettes for i markedet, og hvor de kan anskaffes? Har sett litt rundt, men registrerer at det ikke er flust av dem for salg.

2 Likes

“Hide and seek” bør du vel kunne få tak i til rundt 20’. “Fight club” er jeg mer usikker på, men vi snakker vel fort nesten det tredobbelte - 50-60’.

2 Likes