Mottak av print fra rull

Hei!
Vet ikke om denne er plassert riktig og klarte ikke finne noe om det i søkefunksjonen så gjerne gi beskjed eller flytt emnet dit det hører hjemme om dette er feil plassert…

Det jeg lurte på var at om jeg kjøper et print fra kunstner som ikke skal rammes inn med en gang. Hvor lenge bør jeg ha printet under trykk for å “flate det ut” før jeg plasserer de i mine selwyn sleeves?

På forhånd takk for innspill!

Er vel ingen fast regel. Størrelse på trykket og tuben, kvalitet, papirtykkelse, trykkteknikk etc. vil nok påvirke når det oppstår skader i papiret.

Så raskt som mulig ut av tuben er nok en god regel, et par uker / mnd. har gått greit for meg tidligere…

1 Like

Til det er flatt :smiley:

Ville ikke brukt for lang tid, og gjerne varsle selger da de gjerne har reklamasjonstid. Be om nytt og at de sender flatt.

1 Like

Takk for svar! Mulig jeg var litt uklar.

Tenkte på om jeg kjøper et print fra kunstner og tar det ut med en gang fra rullen. Hvor lang tid det tar som regel før printet holder seg flatt.

Med bøker rundt for å holde trykket flatt f.eks. Har alltid rammet inn kunsten direkte ved mottak så har ingen erfaringer med å lagre. Så beklager om dette er grunnleggende “dumme” spørsmål.

Varierer veldig, kommer an på flere faktorer som papiret (tykkelse mm), hvor stramt det er rullet etc. Noen ganger går det helt fint, andre ganger blir det ikke flatt.

1 Like

Ok. Takk for svar! :grinning:

Du kan bare putte det rett inn i plastmappen. Den flater seg ut inne i den.

5 Likes

Herlig, mange takk!

Som chuey sier her. Noen ganger så får du print fra folk som har lagret det litt vel lenge i tube. Da er det rett og slett vanskelig å få inn i mappe i det hele tatt. Er du redd for at det skal gå i stykker når du tar det inn pga krumming så venter du litt, ellers ok å ta fort inn

4 Likes