Murmure Street

Tenkte at det var på tide at disse to fikk seg en egen tråd her på KV. Ser de skal ha en utstilling med Galerie LJ i Paris, og må si jeg synes de gjør mye bra for tiden! Liker at de utvikler seg og endrer motivene sine over tid. De har fokus på miljø, men de mestrer veldig bra å endre motivene sine (etter min mening).

Legger ved en link til preview av det nye shower deres i November, hadde likt å høre hva andre tenker om Murmure-guttene!

9 Likes

For ikke å nevne hyggelig dialog man får med dem når man tar kontakt :slight_smile: Ser forresten de nettopp var på Vulcan og hadde show

2 Likes

Forsøkte å fiske litt hva de har på gang uten å få en bekreftelse på noe som helst. Men noe nytt er på vei👀

3 Likes

:crossed_fingers:t3::crossed_fingers:t3: Ice Age

1 Like

Bakgrunnen er helt sort, har en mistanke om at det er Whale Sushi😬

3 Likes

Trodde Whale sushi hadde hvit bakgrunn? Uansett - mange gode å velge i. «The Crack» min soleklare favoritt - men den har jo ikke sort bakgrunn…

Edit; ser de har tre Whale Sushi… hvit, rosa og sort. Godt tips!

3 Likes

Der var det bekreftet😊
Murmure shared a post on Instagram: "🚨New print release🚨

We are pleased to announce the upcoming online release of our new screen print "Whale Sushi" this Friday, November 25th.

Be sure to join our mailing to receive all the information.

This...

8 Likes

Dette bildet er dessverre en liten nedtur etter alle de fantastiske verkene de har produsert de siste årene. Står over denne releasen

2 Likes

Hmmm, jeg syns det er veldig kult, og en del kulere enn f.eks søplesekk-havene osv. Interessant at folk ser etter forskjellige ting hos dem! Jeg syns uansett de gjør veldig mye riktig for tida, og det er gøy å følge med på!

4 Likes

Enig med deg, eneste jeg kan bemerke med dette trykket er at jeg mener det er for stort. Hadde tatt seg mye bedre ut om det var 35x47cm eller mindre.

1 Like

Tusen prosent enig. Virker som de har gått for 50x70 nesten som et slags default-valg, men tror det hadde gjort seg litt nettere!

1 Like

Hei alle sammen,

Jeg er nylig blitt eier av et imponerende street art-verk med navnet “Jewel” fra Murmure Street og ønsker å få litt innsikt i verdien av dette kunstverket. Fikk verket i gave av en som kjøpte det direkte fra Murmure Street.

Verket er et 24-fargers silketrykk på 300 gsm Somerset satengpapir, og det er håndmalt med akryl (HF), noe som gjør hvert trykk unikt. 72 x 95 cm.

Signert av kunstnerne, er dette kunstverket en del av en utgave på 55, hvor mitt eksemplar er en Artist Proof (AP) og er nummerert som 4/5.

Jeg lurer på om noen her har erfaring med lignende street art-verk, og kan gi meg noen retningslinjer for å verdsette dette stykket?

Hvordan påvirker AP verdien? Da vi ikke har plass på veggen akkurat nå er jeg usikker på om jeg skal ramme inn verket – vil dette ha noen innvirkning på salgsprisen? Lagres i rull p.t.

Jeg vil gjerne høre meninger, råd eller erfaringer. Eventuelle tips om hvor jeg kan søke ytterligere informasjon om dette vil også bli verdsatt.

Takk på forhånd for all hjelp!
Hilsen en som er relativt fersk på området <3

I dagens marked er nok ikke dette trykket noe mer verdt enn kostpris, eller under.

I denne tråden drøftes verdien av AP, PP, main osv Er Printers Proof (P/P) eller Artist Proof (A/P) verdt mer eller mindre enn opplaget? - #16 av Chrstr

Og ang lagring i rull: det bør unngås over lengre tid.

2 Likes

Skjønner!

Takk for svar!

Jeg syns denne er litt vanskelig. Den var visst priset fra Murmure Street som Hand Painted-edition som ligger på 1150 EUR, kontra Main Ed. som ligger på 690 EUR på nettsiden dems.

Derfor vil jeg tro den ligger nærmere 1150 enn 690 siden det er en HF/AP. Ville nesten tro at det kunne vært mer også, siden det kun er 5 AP, vs 15 Hand Painted, og 55 Main?

Gir det mening? På forhånd, takk :slight_smile:

Ja, det gir mening :slight_smile:
Men tror fortsatt ikke at det er verdt noe særlig mer enn kostpris, AP til tross. Kan jo alltids endre seg over tid :crossed_fingers:

1 Like

Disse omsettes sjelden og under kostpris i Norge. Dette er også et av deres mindre populære motiv.

Mulig du vil kunne oppnå mer ved å forsøke å omsette det internasjonalt, men da også mer styr med frakt, trygg pakking, forsikring og tollpapirer. Lykke til.