Det var Nasjonalmuseet som kjøpte det fantastiske Gude-bildet til vanvittige 4,1 mill. Betalte over 4 mill – Nasjonalmuseet er den hemmelege kjøparen av rekord-måleri
Trengte de enda et Gude-verk med 1072 i samlingen fra før: «Hans Gude» – Søk i samlingen – Nasjonalmuseet ?
Hadde det ikke vært kulere om de hadde kjøpt et ikonisk og stort lerret fra 80-tallet av eks. Pushwagner? Spesielt nå siden han har gått bort og de gode verkene burde tas vare på av et museum…
Man kan alltids whataboute, og alle ønsker fx Pushwagner. Men hvem har Pushwagners hovedverk til salgs? Gude-bildet er unikt, og hører etteer min mening hjemme i Nasjonalmuseet.
Det er ikke hemmelig hvem som eier de ulike verkene i malerifrisen: Apokalypse. For 4 mill ville kanskje noen solgt?
Hele den frisen mener jeg hører hjemme på et museum
STORE PLANER: Pushwagner, alias Terje Brofos, vil åpne sitt eget museum i det gamle renseanlegget ved Akershus festning. I dag presenterte han planene. I bakgrunnen arkitekt Henning Kaland med en modell av Pushwagnermuseet. Foto: LARS EIVIND BONES
Fantastiske nyheter at dette verket havnet hos Nasjonalmuseet. Det er synd at museet ikke har mer penger å bruke på kunst og kan kjøpe bredere, men et topp verk av Gude som kjøpes inn så alle kan nyte det er en gladnyhet
Jeg har sett bildet og kan anbefale alle å ta turen. Det er spektakulært!!
Fengselet er vel ikke åpent for skuelystne?