Nattmøtet, Tone Dietrichson

Har et eksemplar av bildet “Nattmøtet” av Tone Dietrichson, merket 1657/2000/Repro. Uinnbundet. Str på selve motivet er ca 27x31 cm. Hvilken verdi vil dette bildet ha tro?

Heisann. Nattmøtet finnes i flere variasjoner og opplag. Håndkolorerte i opplag >100 har galleripris 3-71/2k. Det ligger en blå versjon på finn til 4k med opplag langt under 2000 som det ser ut som ditt eks har. Jeg vil derfor tro at du skal peile deg inn et stykke under det ved eventuelt salg. Men, dette er min vurdering som legmann.

Ok, takk for svar. Men hvordan vet man pm bildet er håndkolorert?

Er bildet håndkolorert vil kunstneren ha skrevet dette på bildet. Samme sted som opplag, navn, etc.

Jeg solgte tidligere i år et Nattmøte (håndkolorert, opplag 150, motiv noe større enn ditt - ca 40*50cm) profesjonelt innrammet med UV70-glass på Finn for 2500,-, etter å ha ligget ute i et halvt år. Så tenker du bør nok forvente en pris lavere enn det.

Ja, det er klart. Hvis jeg ikke rammer det inn og beholder det. Men lurer på en ting, på de jeg har sett på nett står det Nattmøte, men på mitt står det Nattmøtet. Hva kan det komme av tro?