Nikolai Torgersen (NO)

Fortsatt en elitistisk ide, synes da jeg - selv om det er forsøkt med en sosialdemokratisk twist denne gang.
Da burde man heller ta steget fullt ut og si at nå er det like muligheter for alle, selv for de som ikke rakk å kjøpe en papegøye/ape innen 1.27 min.

1 Like

Jeg tror at absolutt alle som har lyst på noe fra Torgersen får muligheten til det i fremtiden. Han har jo en ganske voldsom produksjon. Han bruker den amerikanske seddelpressa til trykk. Neida. Er vel på linje med Sandra C som også omtales mye her :slight_smile:

3 Likes

Men så er ingen av trykkene hans i opplag på mer enn 50.

2 Likes

Derfor hadde det vært veldig kult om han nøyde seg med, si to trykk i året. Men jeg har ikke noe problem med å forstå at han vil nå ut med kunsten sin.

1 Like

Forrige var 75. Men, ja - ganske lave opplag.

2 Likes

Tanken på å kjøpe noe på førvisningen hadde faktisk ikke slått meg i det hele tatt før temaet dukket opp her.

Jeg har kjøpt to trykk av NT (vært heldig å få tak i de jeg virkelig hadde lyst på) og er i utgangspunktet mer enn godt nok fornøyd med det.

Synes det var veldig stas som «hvermannsen» å bli invitert på førvisning da dette ofte er forbeholdt samlere og kunder av et helt annet kaliber enn meg. Det er opplevelsen jeg virkelig ser frem til. Sannsynligvis drar jeg derfra uten å kjøpe noe som helst, men det var heller ikke intensjonen fra begynnelsen.

Når det er sagt forstår jeg også frustrasjonen (dersom det er åpent for salg av verk) til de som planlegger å telte ol for å være først i køen for å handle. @Chrstr jeg kommer innom køen med en kaffe til deg!

Regner med at loddtrekningen var NT sitt påfunn. Gøy med kunstnere som gjør ting litt annerledes enn alle andre :call_me_hand:t2:

4 Likes

Jeg tipper heller det var FA sitt påfunn, for å garantert selge ut enda raskere enn de ellers ville ha gjort :slight_smile:

Nærmer seg utstilling med FineArt. Noen som skal dit åpningskvelden?

1 Like

Mye mulig jeg tar turen for å se, er tilfeldigvis i Oslo neste uke😊

1 Like

Syntes det er litt mye fra den kanten om dagen. Nå blir det 13 nye print med opplag på 75. Samt en limited samleboks jeg ikke aner hva er med 14 unike grafiske verk i lavt opplag.

Jeg tar nok turen noen dager senere. Liker mye av kunsten.

3 Likes

Jeg skal nok! Håper det kommer en verksliste.
Satser på mange fine malerier og originale tegninger!

2 Likes

Verksliten kommer først på åpningsdagen er beskjeden jeg har fått fra Fineart

1 Like

Av det dere har sett hva er favoritten?

Portrait of a :cow:

4 Likes

Noen som har noe info rundt denne spesial boksen? Hva inneholder den, antall, pris, er det førstemann til mølla osv?

14 trykk, størrelse 58x78,5 og opplag 25. 13 av trykkene er de samme som er for salg på nett, men i andre farger. Ett trykk som ikke er avslørt enda. Mulig å kjøpe på utstillingen på torsdag. Koster 105k.

5 Likes

Takk for svar. 105k var stiv pris, men sikkert interessant for mange.

1 Like

Noen som vet hva prisen for trykkene vil være? Han skrev på Instagram for noen dager siden at prisinformasjon ville komme senere, men jeg har i hvert fall ikke sett noe til det enda.

1 Like

5.775 inkl. kunstavgift

3 Likes

Her er det noen som allerede selger på finn før slippet. Lurer på hvordan det har skjedd.