Nikolai Torgersen (NO)

Det har vært en preview middag med noen salg, og salg til offentlige institusjoner og samlinger. Resten er spart og satt av til åpningen i morgen. De «beste» arbeidene er å kjøpe der

3 Likes

2 stykker i køen utenfor allerede med stoler. Blir en LAAAANG natt og dag i morgen.

1 Like

Om noen får mulighet å kjøpe portrait of a deer imorgen hadde jeg satt pris på hjelp👍
Kan sikker legge ved et 3d Del Naja trykk som takk for hjelpen.

3 Likes

Er du utenfor?

2 Likes

Nei, var på vei hjem fra middag på New Dehli og snakket kjapt med dem.

Galleri Fineart, Rolf Stavnem – Tror vi vil oppleve å være utsolgt før åpning.pdf (1.5 . MB)

2 Likes

Portrait of a deer her. :metal:t3::metal:t3:

1 Like

Fikk du kjøpt Trykk eller orginal? Hehe

«Fineart opererer med ventelister på Nikolai Torgersens kunst og allerede før åpning, kan det meste være utsolgt.

– Det er vanskelig å si hvor mye som eventuelt er igjen på åpningen. Med den historien Nikolai har, det talentet han er – ja han er en fabelaktig kunstner som markedet har omfavnet.»

Tenke seg å sitte 24 timer+ i køen for så å ende opp med ingenting. Fader for et arrogant galleri :-1:t3:

7 Likes

Jeg kan betrygge alle med å si at dette er feil. Vi har stoppet salg for å la majoriteten av originalene være tilgjengelige på åpningsdagen.

10 Likes

Ligger vel et par til der. Det gikk fort.

1 Like

Til salgs nå

1 Like

Mobilen gikk tom for strøm i går pga alle NT varslingene fra Finn.no. Håper det roer seg litt i dag :joy::joy:

5 Likes

Køen har vokst! Passerte FineArt nå og nå satt det 5-6 stykker der :slight_smile:

Long short:
Hvis noen hos Kunstveggen skal på innom og kan påta seg et kjøpsoppdrag, så er jeg villig til å betale noen kr for det! :grimacing:

5 Likes

Eneste måten og få ned flippingen på, er og gå ned i opplag og opp i pris på trykkene.

3 Likes

Såå… Hvordan skal dette teknisk løses? Suspenderer dere brukerkontoen deres? Når en kunde har gjennomført en bestilling er jo Fineart forpliktet til å levere varen til avtalt pris :slight_smile: .

2 Likes

Og dette står tydelig beskrevet i kjøpsbetingelsene deres?
Hvor har dere hjemmel for en slik praksis i norsk lov? Kjøpsloven?

Mange kreative amatører der ute - husk at en slik ulovlig praksis fort kan bite dere i halen.

1 Like

@Jvkristensen

Du slettet innlegget ditt. Du hadde nok tatt for mye «Møllers tran» igjen…

Viktig å ikke la seg rive med hvis man forsøker å drive seriøs butikk…

For dere som ikke fikk med dere innlegget så ville de bryte kjøpsavtaler, flytte kjøpere bakerst i køen og lage en shit list i kunderegisteret basert på salgsannonser på Finn for å nekte kunder fremtidige salg.

Hvem som helst kan kalle seg hva som helst på Finn, så her er det stort potensiale for useriøse folk.

Som regel er førstehåndsselgere avhengige av et velfungerende andrehåndsmarked, så man skjønner ikke helt tegningen hvis man oppfører seg på en slik måte at man sager over greina man selv sitter på.

Kunstnere og samlere / spekulanter lever i en symbiose og er avhengige av hverandre - om man liker det eller ei.

Det er spesielt viktig nå hvor vi går inn i en periode med høye renter og høy inflasjon med inndratt kjøpekraft for folk flest.

Det at et galleri kan si «utsolgt ved release» er gull verdt i disse tider og da er man avhengige av disse «flipperene» som nok også går magrere tider i møte, kanskje spesielt med en så produktiv kunstner som Torgersen.

Selv ikke Banksymarkedet klarer holde tritt med 20% inflasjon i UK og da vil investorene flytte sine verdier over i andre markeder.

22 Likes

Ifølge min kilde i køen var det særdeles tynt med originaler når dem to første i køen som overnattet kom inn. Prisliste ble drøyet til 15 min før åpning samt null info rundt hva som var tilgjengelig, som igjen gjorde kjøp kaotisk og krevende.

1 Like

Jeg fikk meg en orginal. Måtte betale 23810 spenn

1 Like