Nikolai Torgersen (NO)

Fikk tak i portrait of a bird. Legger også merke til at det ligger mange ute men at også mange blir plukket opp. Jeg hadde lite problem med å flippe løva mi med grei fortjeneste. Dog uten om orginalen jeg eier har jeg falt pladask for både portrait of a cow og bird. Altså disse naturbildene. De er jævla råe!!

1 Like

“Jeg hadde lite problem med å flippe løva mi med grei fortjeneste.”

OK?

4 Likes

Portrait of a cow og bird er så utrolig flotte begge to, her har Torgersen gjort noe fantastisk.

2 Likes

Du var på utstillingen hans i dag, og i det andre sekundet kommenterer du at trykkene av Sondre Lerche var helt for jævlige? Er lov til å uttrykke seg, men finnes grenser.

1 Like

Ja ok det er det problem her. Det var som svar til at mange kom til å brenne seg. Aaanyways. Gå å lek videre

3 Likes

Dere som var/er på utstillingen, kan dere fortelle litt? Kanskje legge til noen bilder osv?
Mange fine verk der?:blush:

1 Like






6 Likes



12 Likes

Noen som har salgskatalogen?:smiley:

Flott utstilling, moro å høyre litt frå han sjølv også.
Skulle tatt bilde av katalogen, gløymde det, men trudde egentlig den skulle kome på mail også. Mykje solgt, enkelte av dei fargelagte dyreteikningane som ikkje var solgt, trur dei kosta 23k inkludert ramme. Elefanten kosta 80-90 k, dei to nye maleria 44 (?)k, skulle gjerne fått tak i ein av dei, men trur dei større originalane var solgt, i alle fall dei eg ville vore interessert i.

1 Like

Mye ble solgt tidlig ja. Synes blyanttegningene var de feteste. Prisene på disse var fra 49 - 82k (elefanten dyreste). Alle disse var solgt da jeg var der untatt denne frosken.

5 Likes

Her går blekkskriveren varm - helt galskap etter mitt syn.

18 Likes

Etter gjennomgang av alle bestillinger av trykk fra nett og vernissage har vi kansellert noen ordrer pga brudd på kjøpsvilkår, dobbeltbestillinger og noen som valgte å bytte trykk da de fikk tak i sin favoritt under vernissagen. Siste rest blir nå tilgjengelig på vår lanseringsside gategalleriet.bigcartel.com kl. 15

Når det gjelder originaler, tegninger og airbrush kommer vi tilbake med status senere når alle henvendelser er gjennomgått.

4 Likes

Jeg har sett litt på det. :bar_chart:

På ett pår (Siden 10. nov 2021) har det kommet 52 ulike motiv/fargevarianter som trykk.

Uoffisiell oversikt:

10 nov 21: 2x50
15 des 21: 3x50
20 feb 22: 3x50 (Trykk som ble tilbudt som «kompensasjon» til kunder som fikk feilaktig bekreftelse på mail forrige slipp)
30 mars 22: 4x40
28 april 22: 2x50
25 aug 22: 13x75 + samlerboks a 14x25
2 nov 22: 5x75 + samlerboks a 6x40

Totalt 2600 stk.

I tillegg er det selfølgelig flere trykk fra tidligere enn november 21 men jeg orka ikke gå lenger bak i tid.

17 Likes

Hva vil du anta har vært snittprisen per trykk? :sweat_smile:

Jeg gjetter 5000, så 13mill - er jo decent dette.
Orginaler sikkert ganske mye lavere

ca samme sum Tom Sachs fikk inn for sitt siste usignerte trykk det :wink:

Får jeg god tid en kveld skal jeg sette meg ned og finne det ut eksakt🤓

3 Likes

En kan vel anta at produksjonskostnadene er større med et 13 lags silketrykk i motsetning til et DGA trykk?

Mer spennende hadde vært og fått innblikk i hvor mye kunstneren sitter igjen med selv. Kan se for meg at galleriene tar en ganske betydelig del av den kaken der hva angår Torgersen. Da sikter jeg til at han er ganske fersk og uerfaren i kunstverdenen. Usikker på om han om noen år hadde valgt å gå samme vei som den han har gått per i dag med X-antall trykk på relativt kort tid.

3 Likes

Toomanyprints online nettgalleri tar f eks 50% av salgspris. Ofte ligger nok mer vanlige gallerier på rundt 30% cut.

1 Like