NIMI street art

Hei

Lurer litt på kunstneren Nimi. Hva er det man kan forvente ca i pris på kjøp. Lurer på om jeg skal kjøpe noen bilder. Er det lett å selge, evt tror dere at prisen vil gå opp?

Mvh

Sigurd

Hun ble vel litt uglesett for ca 1 år siden når hun gav ut et allerede utgitt print på nytt. (Om jeg ikke husker feil???)
Du får ikke mye kred i kunstverden om du gjør slikt…

2 Likes

Nimi er vel strengt tatt mann om jeg ikke tar helt feil.

2 Likes

Hehe, han er vel strengt tatt en mann, det var ikke et print, det var vel nesten 5 år siden… etc etc

Hehe. Antok det var en dame av navnet. My bad.
Den hendelsen jeg snakker om ble omtalt her inne for 1-2 år siden.
Jeg var ikke i kunstverden for 5 år siden…

Litt Google så fant jeg det.

Så John; 2 år siden og print. :wink:

1 Like

Er det dette konkursboet du vurderer?

Ja tenkte på det. Men har ikke då mye kjennskap til kunstneren.

Sjansen for å brenne inne med dette er veldig stor.
Med mindre du får det aldeles grisebillig - stay away :grinning:

2 Likes

Tusen takk for alle svar​:innocent::+1::+1: ps hva er grise billig? Må bare spørre, håper at det er ok.

Mvh
Sigurd

Ok, la oss si at du fikk den batchen til 80 for 20k. Etter måneder med arbeid var du kanskje kvitt halvparten og går i null. Så starter jobben med å tjene en slant på resten i et mettet marked. Jeg kan ikke se for meg et eneste scenario hvor dette er økonomisk forsvarlig.

Kjøp heller noe kunst du liker og heng det på veggen😊

6 Likes

Tusen takk for ærlig svar​:+1::+1:

Hvem er det egentlig som sitter på så mange trykk og har gått konkurs. Et galleri?

Vil tro at lokale galleri, som kjenner markedet har lagt in bud forsvarlige bud allerede…

Kanskje denne?

Jepp

Jo har sett denne, og denne:

Men hvem har gått konkurs og sitter på så mange like trykk?

Kunstneren selv.

1 Like

Elsker disse sidene, man får alltid både de kjempepositive, negative og oftest de litt mer realistiske innspillene side om side. Jeg må ærlig innrømme at jeg faktisk synes at et par av verkene er fine, men blir jo litt skremt av hva jeg leser mtp nye opplag etc. Samtidig er jeg stort sett samler av kunst jeg liker, ikke fordi jeg skal tjene penger. Mitt eneste kriterie er egentlig å å unngå å tape på kunst jeg liker.

Altså, hva ville dere ment var markedspris på dette lærretet, som jeg antar er en HF versjon?

Kult lerret! Noe du vurderer å kjøpe eller selg? Visste ikke at det fantes på lerret

@Gabba:
Se Sanstad sin Finn.no link et par hakk opp.

Oh, takk​:blush::+1: