Noen som kjenner til dette bildet?

Jeg har hatt et bilde siden 90-tallet som jeg ikke vet hvor kommer fra. Er det noen på forumet som kjenner til dette? Er det signert Morten Iversen 2/2 og er den siste teksten navn på bilde, eller trykkemetode? Google var ikke til hjelp. Sorry for gule bilder, men det er sort og hvitt.

2 Likes

Jeg kjenner ikke til kunstneren, men det er bra laget. Høydeformatet hermer personen som er spennende plassert i bildeflaten. Et menneske kanskje i en skog eller i et psykisk landskap. Det er et tresnitt, og jeg leser nummereringen som X/X, altså at dette er nummer ti av et opplag på ti.

4 Likes

Det står så klart x/x og tresnitt. Da har jeg fått lest meg opp på tresnitt også. Den store bølgen av Hokusai er et tresnitt. Tusen takk for hjelpen Iste.

1 Like

Morten Iversen var kunstner fra Lillehammer. Han hadde nok vært rundt 60 år nå. Han gikk dessverre bort for en del år siden. Mener han hadde sin utdannelse fra Kunst og håndverksskolen i Oslo. Har selv en akvarell med dystert tema som jeg fikk av han i sin tid.

2 Likes

Takk for info. Hadde nesten glemt bort denne. Bildet ble gitt videre for to og et halvt år siden, men nå får neste eier iallfall treff når de Googler Morten Iversen og kunst. Supert Klill👍

2 Likes

Hei!
Morten var min onkel. Hadde vært fint å se hvilket bilde du har fra han. Kontakt meg gjerne på mail; Linaiversen83@gmail.com

2 Likes

Hei
Morten var min onkel og jeg skulle så gjerne hatt dette bildet fra han. Har du eventuelt kontaktinfo til den som har bildet nå?
Kontakt meg gjerne på mail: linaiversen83@gmail.com

2 Likes

Hei. Fant info på ny eier i loggen på Finn. Sender deg på PM straks👍

2 Likes

Så flott at du svarte. Takk. Håper det leder frem.
Vennlig hilsen Lina

1 Like