Ny LOUIS MASAI release

God kveld.
Hva syntes folket om det nye printet til Louis Masai?
“NO STRINGS ATTACHED”

Ser ut til å være nærmere 100 print hvor tråden er avgjørende på dem forskjellige opplagene.
Personlig så liker jeg Louis sine verk veldig godt, men størrelsen her er jo enorm!
Blir vanskelig å finne en plass på veggen :fearful:

Dette er et typisk sånn print som jeg godt forstår hvorfor folk digger, men som ikke er noe for meg. Siden jeg ikke tror det er noe mulighet for at den hadde havnet på veggen står jeg over, men lykke til til de som går for en i dag!

Utrolig… 30min etter release er nesten alle printene er utsolgt. kun 3stk 1/1 igjen + en wood utgave om det er flere som likte dette.

Synes det er artig at så mange liker et trykk av en flue med strikkegenser. Men det er vel ikke verre eller bedre enn en av mine favoritter, kvinner med tegneserier i ansiktet.

Men smaker er som baken osv…

Men bra for kunstneren da, må være kjekt å kreere ting folk kjøper.

1 Like

Tør påstå at dette har lite med smak å gjøre. Det er redselen for å gå glipp av noe - saueflokkmentalitet.
For en del år siden var det POW som hadde slike jevnlige slipp der “alt” ble utsolgt, uansett hvem kunstneren var.

5 Likes

Graffitiprints kan selge hva pokker de vil, og jeg er sikker på at kjøpelystne nordmenn er klare til å kjøpe. At dette blir utsolgt så kjapt er jo nesten komisk.

1 Like

Har fulgt Louis Masai over lengre tid på Instagram osv., og valgte f.eks å stå over sjansen til den siste Pøbelen for denne. På bakgrunn av de siste kommentarene her inne har jeg gjort et fryktelig dumt valg, ser jeg. :scream:

Nei, ikke hvis du likte det, men det er ikke derfor disse ble utsolgt!

Hvis flere kjøpte bare ting de likte hadde det blitt en bedre verden :slight_smile:

5 Likes

Ja det må jeg si meg enig med @Gammel_Erik​:+1::+1::+1:

@Kebabdyret jeg mener du har gjort ett godt kjøp om du liker printet!
Hvorfor kjøpe en Pøbel om man ikke liker det kun fordi alle andre liker det? Slik er det vell med Martin og Sandra også om dagen… når “alle” liker di følger saueflokken etter + flipperene.

Når det gjelder Louis så vil jeg vell kanskje si meg uenig i påstanden din @Gammel_Erik (selv om noe av meg er litt enig “redselen for å gå glipp av noe”) :joy: Om det kun var sauementalitet rundt slippene til Louis ville Finn og eBay vært fulle av hans print. Det er det ikke. Vil derfor påstå at dem som kjøper printene hans faktisk kjøper dem fordi di liker printene. og ikke fordi “alle” andre gjør det…
Det er vell hele betydningen bak bildene til Louis som tiltaler mange folk. Dem gir deg noe å reflektere over i motsetning til feks. Sandra. Selv om jeg liker flotte lepper og øyne omringet av tegneserier blir ihvertfall jeg litt lei av henne (ja jeg har også endel Sandra liggende og hengende;) men alt er jo det samme.

Blir spennende å se fremover… jeg er svært overrasket over mengden som ble solgt i dag, så er nok litt dra hjelp fra noen flippere :sleeping:

6 uker har gått siden Louis Masai hadde slippet sitt… Ikke ett eneste har havnet til salgs på verken Finn eller eBay… noe jeg vil påstå er ganske uvanlig for Graffitiprints releasene…
Noen her inne som kjøpte printet? Fornøyde?

1 Like

Så at gategalleriet hadde det til salgs. Veldig fint trykk, men ikke helt min kopp te.

Louis Masai er ikke i samme prisklasse som Sandra og Whatson og er relativt enkelt å få print til greie priser. Ulempen, om man kan kalle det det, om målet er å bytte seg oppover er at det finnes kunstnere med bedre potensial for prisøkning enn han.

Det er mange her som har byttet seg oppover. Det er både enkelt og vanskelig, det finnes ikke en fast oppskrift. Som regel så har man fulgt med en kunstner en stund og kjenner til hvordan markedet er for den kunstneren. Det er f.eks først i slutten av fjoråret/starten i år at Whatson har brutt 20.000 grensen med flere av printene og han har holdt på en stund. Sandra har, med noen få unntak, ikke helt brutt den grensen, men det er en tendens for begge at de siste slippene 2-3 dobler seg rett etter release, men det er mange om beinet og ikke så lett å få tak i.

Mehdi Ghadyanloo er et annet eksempel. De som kjøpte de første printene har nå gjort gode penger, men man skal ikke lengre tilbake enn 2015 før man kunne kjøpe billige originaler fra f.eks Galleri Geo i Bergen. Så har du de som har kjøpt Invader som plutselig i 2017 fikk et sinnssykt prishopp. Fra å kunne skaffe seg Invasion kits til rundt 10-15.000 kr. må man nå ut med 40-60.000 for det samme. Invader har vært med i gamet i mange, mange år, men det var først i år at det løsnet.

Det er lett å være etterpåklok i kunstmarkedet, men det er ikke så lett å vite hvem som slår igjennom (prismessig) før det skjer. Du må i grunnen bare følge med eller være villig til å satse litt penger på de som har oppnådd litt suksess skal man kunne bygge seg en portefølje man kan selge senere med gevinst.

5 Likes

Vi kan gi rådet vi pleier å gi her på KV. Kjøp kunst med hjertet, og ikke betal mer enn du er villig til å tape. En eventuell verdiøkning må man se på som en ren bonus.

8 Likes