Nye kunstkjøp

Rykter er en ting, men denne var markert som “unlimited” når den ble lansert hos gdp. Vil selvfølgelig ikke produseres for alltid, men håper de lager mange av disse siden det drar inn mye (Sårt trengte) midler til Love Welcomes.

2 Likes

Camilla Engstrom :ear:

17 Likes

Tittet på denne selv, absolutt den beste i shopen hennes :ok_hand: Gratulerer

1 Like

Endelig innrammet og hengt opp på veggen :clinking_glasses:

22 Likes

Spørsmål som jeg kom på, mens kveldssola tittet inn i leiligheten. Jeg er ganske ny på dette her, og vil kartlegge om solskinn vil på et eller annet vis ødelegge kvaliteten på bildet? Innrammet med UV-glass☺️

Varme og lys akselererer falming og misfarging, men ødeleggelsesmengden avhenger av intensiteten og varigheten av eksponeringen for disse elementene. Alt lys kan være skadelig for kunsten, men usynlige ultrafiolette stråler fra sollys og lysstoffrør forårsaker mest skade.

2 Likes

Veldig fint👍 Jeg også er ny i gamet og vurderer innramming med «museumsglass» på samme print, hvor mye ga du for innrammingen?

Tusen takk for informativ tilbakemelding! Heldigvis er det snakk om 15-30 minutter kveldssol, på den lyse siden av året.

Jeg rammet bildet inn hos Mester rammer, og betalte 4418kr, som inkluderte UV-glass :relaxed:

1 Like

Oppfølgingsspørsmål Fra newbie: hvis noe Henger i et rom der sola ikke treffer bildet i det hele tatt, men det er jo selvsagt mye dagslys i rommet, hvordan påvirker dette bildet?

Det spørs hvor mye lys/uv som reflekteres til bildet fra veggene. Blank hvit maling kan faktisk reflektere ganske mye! Men jeg ville i første omgang prøvd å holde ting utenfor direkte sollys. Med uvsperre på glasset og uten direkte sollys vil det ta veldig lang tid før det vil skje noe med bildet selv med mye indirekte sol i rommet. Har man noe veldig kostbart ville jeg investert pengene i glass med 99% uvsperre og sørget for å holde det godt vekk fra sterkt indirekte sollys. LED pærer avgir ikke UV stråler og er dermed best for å bevare kunst. Men selv da kan man tråkke feil: Scientists discover LED lights are damaging valuable masterpieces by artists including Van Gogh and Cézanne | Daily Mail Online

4 Likes

Tusen takk for godt og utfyllende svar! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Så litt fokus bort fra The Lovers og over på litt UnTubing

Stay tuned

https://www.instagram.com/tahirsa/?hl=en

3 Likes

9 Likes

Og så ble det dagens UnTubing nedtur
Skadet trykk som jeg har ventet på nesten i 2 år

GP mente det kunne være utpakkingen, takk for jeg tok opp live UnTubing, så var den myten oppklart

1 Like

@Norpimp du opplevde vel og nylig skadet trykk fra GP og fikk skylden av Gianluco?

Dette har skjedd meg meg også en gang, men de ryddet opp til slutt etter mye pes og argumentasjon. Det første jeg også fikk i retur var at det var min feil… Dette er latmannspakking at de på død og liv må brette det ytterste papiret inn, istedenfor å ha et papir som er skåret på eksakte mål som matcher lengden på røret… Det skal så lite til før dette kan skje, spesielt her hvor det er så liten avstand mellom trykket og papiret.

Godt du filmet åpningsseremonien :+1:t3::blush:

3 Likes

Jeg fikk min sommerfugl fra Vaultsale og fant flere skade rpå trykk. det har da blitt rullet ut i et helt tomt rom. de mente at jeg rullet ut feil. men fikk det levert tilbake og venter nå på penger. får sjå…

1 Like

Jupp, men jeg filmet ekte UnTubing denne gang, siden @azidops mente at sist UnTubing var halvveis :grimacing:

De tar imot retur og penger tilbake
Problemet er at valutaen har endret seg og spørs om de refunderer i NOK eller GBP

har du ventet 2 år, vinner du på valutaen :wink:

1 Like