Nye kunstkjøp

Snik - Taken Away HF. Edt på 8

17 Likes

16 Likes

10 Likes

Denne dukka opp i posten igår. Et nydelig Camilla Engström silkeskjerf i spesiallaget ramme av RO Frames. Rammen er et kunststykke i seg selv…

Liten historie rundt anskaffelsen av denne… :slight_smile: Bestilt av Semaine tilbake i starten av februar og heldig som jeg var var det et av de aller siste eksemplarene de hadde igjen av edisjonen på 150. Produksjonstid på ramma var på opp til 8 uker så jeg smurte meg godt med tålmodighet og tok livet med ro. 8 uker passerte og jeg sendte en mail til Semaine for å høre hvordan det gikk. Fikk omsider svar og det viste seg at skjerfet med ramma har blitt sendt men dessverre er blitt forvunnet i postsystemet. Surt var det da de ikke har ekstra eksemplarer av disse og edisjonen av 150 var selfølgelig utsolgt på dette tidspunket. Det gikk mot en kjedelig refusjon av ordren og ingen vare. Men gledelige nyheter kom for meg da var Semaine såpps løsningsorientert at de tilbydde meg det eneste testtrykket av disse som eksisterer. Dette er en litt mindre raffinert variant en det endelige opplaget, men takka selfølgelig ja til det. Er glad for at vi klarte løse det på denne måten. All honnør til Semaine.

33 Likes

Utrolig tøft og kreativt! Likte veldig godt :slight_smile:

1 Like

Johnson Tsang - Searching for spring

31 Likes

Sykt bra kjøp. Ser de har noen få igjen!

17 Likes

10 Likes

@torulv Henger du din rett opp på veggen? Hvilket feste bruker du for at den skal henge trygt?

1 Like

Ikke hengt den opp enda. Steintung så her må jeg tenke litt. Du får gi en lyd om du kommer på ble lurt.

1 Like

Anbefaler dere kjøp på denne med tanke på kunstner og investering ? (ikke bare utforming)
Jeg likte den svært godt :slight_smile:

1 Like

Meget fornøyd! Guttestreker - Train of Thought :heart_eyes:

17 Likes

Sinnsykt bra verk av en veldig dyktig kunstner. Jeg har kjøpt flere av han tidligere. Vet ingenting om hva denne vil være verdt i fremtiden men kvalitet henger ofte sammen med verdistigning :smiley:

1 Like

Ikke alltid pris og kvalitet henger sammen, Banksy er ett godt eksempel på det :slight_smile:
Men kvalitet og popularitet henger veldig godt sammen nå som vi er i 2022.

Denne kunstneren har f.eks 6 ganger flere følgere enn Martin Whatson og 8 ganger flere følgere enn Sandra Chevriere på Instagram.

Grunnen for at jeg spurte var pga jeg ser på dette som ett røverkjøp og kan ikke forstå at denne skulpturen ikke ble revet vekk på release.
Her får mann alt mann leter etter i ett godt og sikkert kjøp

2 Likes

Sier du at banksy ikke har kvalitet?

2 Likes

Mye kvalitet i Banksy, men er det verdt 100 mill ?
Eller er det merkenavnet Banksy som er verdt 100 mill ?

4 Likes

Markedet har som regel rett. Kvaliteten ligger i motiv, plassering, konsept. Ikke mange andre kunstnere som gjør prosjekter som The Walled Off Hotel og Gross Domestic Product. All kunst er priset ut over råmaterialene på subjektive faktorer.

8 Likes

Ikke nytt kjøp – arva – men nytt i samlinga.

To blyanttegninger av Gerhard Munthe fra 1871 og ‘72. Stas med såpass gamle bilder, 150 år gamle. Synes bildet av jenta er utrolig flott! Det andre kanskje ikke det mest spennende, men tror det vil hjelpe veldig med ny innramming.

Skal til Galleriets Rammeverksted for konservering, nye rammer og museumsglass, takk til @Julia for tips om rammeverkstedet og mye interessant historikk/info om tegningene.

Tar gjerne i mot tips til type innramming, tenker flytende på begge, så lenge det lar seg gjøre mtp. arkenes tilstand.

18 Likes

Findac leverer :ok_hand: Nå gjenstår det og finne veggplass :disguised_face:

19 Likes

Hei. Dersom du ikke finner plass til Findac hører jeg mer enn gjerne fra deg. :rofl: