Snek seg inn ett nytt snik
Godt å høre
Perfekt innrammet
Pent!
Har du fått rammemaker til å lage revne kanter?
Jepp
Takk
HVA? Har du revet i kunstverket? Hva er poenget med det? Folk er jo nesten hysterisk om det kommer en liten bulk i arket. Vil sterkt anbefale at kunstverk ikke blir modifisert hvis man ønsker å bevare markedsverdi.
Markedsverdien betyr ikke så mye for meg når det ikke skal selges uansett. Og jeg har fått ekstremt mange gode tilbakemeldinger på det Men ja, sånn er det med klokker også, kan jo ikke bruke den før den raser i verdi, da er poenget borte. Klokker skal brukes og kunsten liker jeg flytende heng, da vil jeg ha revet kanter
Rått! Herlig med litt passion for egen vegg her inne
Må si jeg er overrasket overrasket over den positive responsen fra KV medlemmene i denne saken. Til vanlig får jo folk angst og skal bruke tusenvis av kroner hos konservator for langt mindre skader en det dette trykket nå har fått.
En miniatyr knekk som kan skjules bak PP er jo en skandale, men rive av sidene på et trykk for at det skal se pent ut når det rammes inn flytende er ok , hmmmmmmm ???
Jeg er helt for at folk gjør som de vil med sine ting og både klokker og kunst skal brukes og vises fram. Flott at du kjøper det for egen glede og ikke for videresalg. Likevel, kostet ikke disse trykkene 25k? Jeg har solgt trykk med mindre skader enn dette som jeg måtte redusere prisen med 50% av antatt markedsverdi for å få solgt. Tenker at det kan være grei folkeopplysning slik at ferske samlere ikke begynner å rive i Banksyene sine (fersk samler og Banksy i samme setning ) fordi det ser bra ut flytende.
Resultatet ser veldig bra ut det.
Protesterte ikke rammemaker til å begynne med?
Protesterte ikke nei, dem gjør det for flere kunstnere som rammer inn hos dem. Jeg har flere som kommer sånn ferdig også fra andre kunstnere. Men for meg så er det en stor forskjell på skade og noe som piffer opp trykket i mine øyne, en random skade på trykket som syns etter inramming er jo ikke pent i mine øyne og ville da ikke hatt det selv, men jeg ser ikke på dette som en skade og virker som veldig mange er enige med meg i dette. Men ja, folk må avgjøre selv, jeg er ikke redd for å gjøre det mere unikt og litt eget ville jo aldri gjort noe med selve printen og lagd en " home made HF utgave " for å si det sånn. Og om det skulle komme til salg en dag vil jo dette kunne skjules bak en PP. Men godt du opplyser folk om det så ikke dem angrer seg i senere tid!
Bare for å presisere. Hvis dette kommer fra kunstnerne så er det pr definisjon ikke skadet. Da har jo kunstneren tatt et valg om hvordan resultatet skal være. Problemet oppstår først når en kunde tar et selvstendig valg og gjør en modifikasjon. Plutselig har du et trykk som er annerledes enn resten av opplaget. Når man skal tenke markedspris må man legge bort personlige preferanser. Er ikke markedet enig med deg så tar verdien skade av det. Personlig synes jeg det virker merkelig at rammemaker ikke gjør kunde oppmerksom på denne forskjellen.
Det handler ikke om at det er stygt men at endringen er gjort. Hvis man med hensikt skjuler dette bak passepartout for å selge det så er det jo urederlig.
Grunnen til at jeg skriver dette er at du fikk så mange positive tilbakemeldinger. Som kan inspirere andre til å gjøre det samme. Da kan det være greit å tenke over at dette kan skade videresalgsverdien på sikt.
Fantastisk du gjør folk obs på dette og det er godt vi har folk som passer på det. Og ved å skjule det bak mente jeg ikke for å lure noen, men om man ville kjøpt trykket mitt i fremtiden men ikke ville ha denne er mulighetene der. Jeg nyter trykket mitt og dette er helt perfekt for meg og mitt hjem
Så lenge du er åpen om endringer av åndsverket ved et ev videresalg, så blir det vel bare opp til kjøper å vurdere om han/hun vil kjøpe.
Med tanke på positive tilbakemeldinger her, så blir kanskje ikke det et stort hinder for ganske mange. Men ballsy gjort, den skal du ha!
Utfordrer deg til å adde en HF neste gang, @Inoma
Takk for det! Liker denne utrolig godt og angrer ikke selv, med en så god respons kan da ikke ev videresalg være det vanskeligste! Men det er da ikke noe jeg tenker på uansett da det er null planer om videresalg, Whatson sine bilder kommer for å bli!
Hjemmesnekra HF? Challenge accepted!
Nå er du lagt ut på historien til GP på IG:) Var litt morsomt da
Ser på storyen til GP at om de skulle ha re-sendt COA ditt så ville de lagt til en kommentar på at de “deckled edges” ble fikset av rammemakeren din. Hadde jeg vært deg ville jeg faktisk spurt om GP kan sende et slikt COA til deg - gjør proveniensen bedre (selv om både denne tråden, storyen til GP (som du kanskje bør ta screenshots av) og facebokk-innlegget forsåvidt også er knallgod proveniens).