Nye kunstkjøp

Protesterte ikke nei, dem gjør det for flere kunstnere som rammer inn hos dem. Jeg har flere som kommer sånn ferdig også fra andre kunstnere. Men for meg så er det en stor forskjell på skade og noe som piffer opp trykket i mine øyne, en random skade på trykket som syns etter inramming er jo ikke pent i mine øyne og ville da ikke hatt det selv, men jeg ser ikke på dette som en skade og virker som veldig mange er enige med meg i dette. Men ja, folk må avgjøre selv, jeg er ikke redd for å gjøre det mere unikt og litt eget ville jo aldri gjort noe med selve printen og lagd en " home made HF utgave " for å si det sånn. Og om det skulle komme til salg en dag vil jo dette kunne skjules bak en PP. Men godt du opplyser folk om det så ikke dem angrer seg i senere tid!

7 Likes

Bare for å presisere. Hvis dette kommer fra kunstnerne så er det pr definisjon ikke skadet. Da har jo kunstneren tatt et valg om hvordan resultatet skal være. Problemet oppstår først når en kunde tar et selvstendig valg og gjør en modifikasjon. Plutselig har du et trykk som er annerledes enn resten av opplaget. Når man skal tenke markedspris må man legge bort personlige preferanser. Er ikke markedet enig med deg så tar verdien skade av det. Personlig synes jeg det virker merkelig at rammemaker ikke gjør kunde oppmerksom på denne forskjellen.

Det handler ikke om at det er stygt men at endringen er gjort. Hvis man med hensikt skjuler dette bak passepartout for å selge det så er det jo urederlig.

Grunnen til at jeg skriver dette er at du fikk så mange positive tilbakemeldinger. Som kan inspirere andre til å gjøre det samme. Da kan det være greit å tenke over at dette kan skade videresalgsverdien på sikt.

8 Likes

Fantastisk du gjør folk obs på dette og det er godt vi har folk som passer på det. Og ved å skjule det bak mente jeg ikke for å lure noen, men om man ville kjøpt trykket mitt i fremtiden men ikke ville ha denne er mulighetene der. Jeg nyter trykket mitt og dette er helt perfekt for meg og mitt hjem :slight_smile:

7 Likes

Så lenge du er åpen om endringer av åndsverket ved et ev videresalg, så blir det vel bare opp til kjøper å vurdere om han/hun vil kjøpe.
Med tanke på positive tilbakemeldinger her, så blir kanskje ikke det et stort hinder for ganske mange. Men ballsy gjort, den skal du ha! :sunglasses:

Utfordrer deg til å adde en HF neste gang, @Inoma

6 Likes

Takk for det! :sunglasses: Liker denne utrolig godt og angrer ikke selv, med en så god respons kan da ikke ev videresalg være det vanskeligste! Men det er da ikke noe jeg tenker på uansett da det er null planer om videresalg, Whatson sine bilder kommer for å bli!

Hjemmesnekra HF? Challenge accepted! :joy:

3 Likes

Nå er du lagt ut på historien til GP på IG:) Var litt morsomt da

6 Likes

Ser på storyen til GP at om de skulle ha re-sendt COA ditt så ville de lagt til en kommentar på at de “deckled edges” ble fikset av rammemakeren din. Hadde jeg vært deg ville jeg faktisk spurt om GP kan sende et slikt COA til deg - gjør proveniensen bedre (selv om både denne tråden, storyen til GP (som du kanskje bør ta screenshots av) og facebokk-innlegget forsåvidt også er knallgod proveniens).

6 Likes

Endrer seg, syns det så bedre ut med revet… :slight_smile:
Men hadde nok ikke gjort det selv mtp evt videre salg senere

Ps: jeg kjøper det for det du ga om du vil :joy:

3 Likes

Enig med deg om man tenker på videresalg og er opptatt av det :slight_smile: Her skal jeg nyte bilde som jeg liker det å hadde gjort dette om igjen og gjør det igjen neste gang om jeg mener flytende heng passer på bilde :slight_smile:

EDIT: Haha! Ja, du er ikke alene om det! Allerede fått bud på bilde og er nok mange haters der ute.

2 Likes

Skal love deg dette lagres :sunglasses: Elsker dette!

1 Like

Sandra også nå :man_shrugging:t3: Hun virker nysgjerrig bare da, GP virker jo litt irriterte syns jeg :slight_smile:

8 Likes

Gratis underholdning👍

1 Like

GP er bare misunnelig pga det printet så mye bedre ut med revne kanter.

10 Likes

En av fire sier ja? vell, hvor mange her inne har betalt 12000kr for ett print, og moddet det? Jeg tipper 1 person.

2 Likes

Ser helt klart best ut med revne kanter!:grin:
Hadde jeg gjort det selv? Kanskje?:sweat_smile::grimacing:

6 Likes

Om man har planer om å selge videre i senere tid dropper man det jo, men jeg kjøper ikke for å selge, men man vet aldri hva som skjer. Har da fått gode tilbud allerede på bilde om jeg angrer meg fra flere :slight_smile: Så bekymret er jeg ikke :+1: + Man kan jo håpe jeg før en egen COA. Da blir den jo veldig spesiell

1 Like

Hadde du fått det på egen coa fra GP, så hadde det plutselig blitt litt unikt :slight_smile:

4 Likes

Nytt lesestoff til ferien :grinning:
Snik - EPHEMERAL


bilde

Anbefales :smiley:

2 Likes

Vebjørn Pedersen
Head of John the Baptist II

11 Likes