Kunstner - Duer
Original på lerret 150x150 cm
Dekor
Kunst kan vel godt være dekor? Og vice versa.
Tja…
Stol
Både en stol, kunst, dekor og samleobjekt. Det er masse kunst som blir laget for å dekorere. En banan med duct tape på veggen, kan være både kunst og dekor.
Kunst har vel mange definisjoner, og et gedigent minefelt om vi skal begi oss ut på et forsøk å definere det her på kunstveggen. Denne er bl.a på det store nettet;
Bokmålsordboka defineres kunst som "uttrykk for eller bevisst bruk av menneskelig fantasi og skaperevne til å skape verk som påvirker mottakeren følesesmessig, estetisk eller intellektuelt " (“kunst”, u. å.). Kunst er altså mange forskjellige måter å uttrykke seg kreativt på.
Hva gjelder da verket til MW. Han har jo tatt sin utrykksform/kunst å tilført dette et objekt, og kan vel fint gå inn under definisjonen kunst. Så får en heller være splittet i hvorvidt det er god eller dårlig kunst. Er vel litt som alle de lekene som ligner figurer du får kjøpt på outland som en del driver å kjøper… kunst… men god kunst?
For noen år siden så jeg en slik stol på amerikalinjen. Fin. Var lett å se at den hadde «fotavtrykk» av MW.
For ordens skyld kan jeg kaste inn at jeg ikke er noe MW fan
Fekk henta denne først nå.
En ny original fra Bredenbekk.
Detaljnivå som alltid bra. Og IMO er det ingen som får til å tegne hender som Børge.
Ingen? Ikke Michelangelo? Van Gogh? Rubens? Caravaggio?
Jeg gjemmer Caravaggioene i kjelleren.
Veldig kul! Hadde inne bud på den selv:) Fikk kjøpt meg et Thyra Dragseth verk i samme auksjon som jeg var meget happy med!
Og jeg hadde bud inne på det ene Thyra fotoet og tapte Gikk veldig billig! Del bilde når du får ramma det inn da!
Gøy da! Bra begge ble fornøyde. Den auksjonen gikk både til en bra sak, og litt under radaren
Ja var to fine Thyra verk der! Er vel snart avgangsutstilling så kommer nok flere muligheter!
Midt i flytting nå så gi meg noen måneder så får du bilde!