Nye kunstkjøp

Kunstner - Duer
Original på lerret 150x150 cm

6 Likes

Fikk endelig tak i denne.
Claire Tabouret - Self-portrait with a hood.

8 Likes

Dekor

1 Like

Kunst kan vel godt være dekor? Og vice versa. :pray:

Tja…

Stol

Både en stol, kunst, dekor og samleobjekt. Det er masse kunst som blir laget for å dekorere. En banan med duct tape på veggen, kan være både kunst og dekor.

Kunst har vel mange definisjoner, og et gedigent minefelt om vi skal begi oss ut på et forsøk å definere det her på kunstveggen. Denne er bl.a på det store nettet;

Bokmålsordboka defineres kunst som "uttrykk for eller bevisst bruk av menneskelig fantasi og skaperevne til å skape verk som påvirker mottakeren følesesmessig, estetisk eller intellektuelt " (“kunst”, u. å.). Kunst er altså mange forskjellige måter å uttrykke seg kreativt på.

Hva gjelder da verket til MW. Han har jo tatt sin utrykksform/kunst å tilført dette et objekt, og kan vel fint gå inn under definisjonen kunst. Så får en heller være splittet i hvorvidt det er god eller dårlig kunst. Er vel litt som alle de lekene som ligner figurer du får kjøpt på outland som en del driver å kjøper… :slight_smile: kunst… men god kunst?

For noen år siden så jeg en slik stol på amerikalinjen. Fin. Var lett å se at den hadde «fotavtrykk» av MW.

For ordens skyld kan jeg kaste inn at jeg ikke er noe MW fan :slight_smile:

1 Like

Snik

5 Likes

Litt av det nye som er kommet opp i 2024 og så langt i 2025.

15 Likes

Original «opp ned» av Martin Schreiner🔥

15 Likes

Julian Karlsen - «Bålet»

13 Likes

Fekk henta denne først nå.
En ny original fra Bredenbekk.

Detaljnivå som alltid bra. Og IMO er det ingen som får til å tegne hender som Børge.

9 Likes

Ingen? Ikke Michelangelo? Van Gogh? Rubens? Caravaggio?

Jeg gjemmer Caravaggioene i kjelleren.

1 Like

Veldig kul! Hadde inne bud på den selv:) Fikk kjøpt meg et Thyra Dragseth verk i samme auksjon som jeg var meget happy med!

2 Likes

Og jeg hadde bud inne på det ene Thyra fotoet og tapte :slight_smile: Gikk veldig billig! Del bilde når du får ramma det inn da!

1 Like

Gøy da! Bra begge ble fornøyde. Den auksjonen gikk både til en bra sak, og litt under radaren :sweat_smile:

1 Like

Ja var to fine Thyra verk der! Er vel snart avgangsutstilling så kommer nok flere muligheter!

Midt i flytting nå så gi meg noen måneder så får du bilde!

1 Like