Nye kunstkjøp

Jason Freeny, selges hos Mightyjaxx.com. Den er utsolgt nå, men ligger et par andre versjoner ser jeg. Eller sikkert på ebay. Var på leting etter ballonghunden hans i utgangspunktet, men ga det først opp. Så da ble det en pooping ballonghund istedenfor laget av en fyr med navnet Whatshisname, og så en legomann pga gratis frakt hvis jeg kjøpte to. Så fikk jeg likevel tak i ballonghunden fra Freeny her på forumet, og vipps sitter jeg her med tre stykk :joy: Mens jeg prøve å fortelle til ungene at dette IKKE er leker :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

@vidaralida Flott Hockney etsning.Er den fra mitten av 70-tallet?

1 Like

Tusen takk Axel, veldig fornøyd :slight_smile: Det stemmer, 1975 denne.

1 Like

Jeg har en del kunst jeg ikke har hengt opp på veggene enda, men det jeg har hengt opp i man-cave’n min mener andre (venner) er hengt opp for lavt. Selv er jeg over 1.80 og synes det er ganske bra høyde på det, hva er ideal høyede? Men på en anne side så får jeg vel ikke lov til å ha ett par av bildene i stuen av ei future wife haha. Da kan de nye henges høyere :smiley: Jeg jobber med å få tak i ett Dotdotdot, Dolk (mushroom girl), PREFAB77 og ei Sandra Chevrier, da er samlingen fullkommen. Nå skryter jeg fælt her, men jeg er avhengig: Det kommer La Staa, Ernest Zacharevic, Magnus Gjøen, Thomas Kvam, Martin Whatson, Jan Baker, Anette Moi, SinnSykShit og litt annet små-snadder på veggene om noen uker. Det er jo jeg som bestemmer, er det ikke? :sunglasses:

2 Likes

Spørs jo hvor store bildene er. Men henges gjerne i behagelig øyehøyde. Henges det over et møbel som sofa etc, må man ikke ha for stor avstand mellom bilde og møbel. Og ikke prøv å spre ut små bilder på en stor vegg for å “fylle ut” Da er det bedre å samle i grupper med luft imellom.
Sleng ut et bilde av det som er hengt opp😊

Henge opp bilder er en kunst i seg selv. Nøkkelord er øyehøyde, det skal være behagelig å se på bildet. Kan også være fint om man får det synkront med topp eller bunnlist, eller midten av motivet, men det avhengiger av størrelse på innrammingen og om det er liggende eller stående bilder, takhøyde syntes jeg også er relevant :slight_smile: altså vanskelig å si hva som er riktig i din stue.

Gruppering av bilder syntes jeg også kan fungere, jeg syntes ornamentsrammen i midten krevde litt for mye - men i selskap av annet MW syntes jeg den ble perfekt. Og her skulle bunnlinjen vært bedre, men det er fikset nå :wink:

19 Likes

Vi er jo alle forskjellig. Men selv føler jeg at øynene mine ikke klarer å hvile på noen av bildene eller gruppen som helhet. Trolig på grunn av partallsgrupperingen og den dominerende gullrammen. Tror jeg heller ville hatt den alene et annet sted

1 Like




Ble tatt litt i farta, noe mørkt og uklart så beklager det. Det er hva jeg har fått opp hit til. Jobber med saken, må ha laser og en kompis hånd når jeg skal få opp Cosmos og de andre. Venter i spenning på en dyr regning fra rammemaker for de andre prints/bildene :sweat_smile::sunglasses:

5 Likes

1 Like


Det første ble for mørkt, men var mest plassering og høyde på oppheng jeg tenkte på.
Jeg er døds fornøyd med min trippie-stue og verre skal bli :rofl:

2 Likes

Rått trykk, barnslig og lekent. Stilige farger og utrolig kvalitet

23 Likes

Fikk endelig tak i denne rakkeren!
D*Face - Pop Tart.
2007.

30 Likes

Gratulerer med et D*Face ikon!

2 Likes

Thanks, @Ulrik!
Føles bra å ha fått kloa i denne. Veldig enig mht ikon-betegnelsen.

1 Like

Kult, gratulerer!

1 Like

Veldig bra, gikk fort på veggen iallfall:)

1 Like

Helt rå vegg!!:heart_eyes:

Ja henge opp bilder er ikke bare bare. Er nok enig med @Pinkerton her. Gullrammen er alt for dominerende,og gjør at det hele ser litt rotete ut. Som du selv sier, det skal være behagelig å se bildene,men her blir man bare forvirret. Plasser trykket med gullrammen et annet sted,og heng de andre på linje i bunnen. Svarte rammer vedsiden av hverandre,og den hvite på en av sidene eller plasseres på en annen vegg den og.
Synes du har såpass bra bilder at de fortjener litt bedre organisering.
Er IKKE negativ på noen måte,bare min mening.

Ikke helt uenig. Her er det heller ikke meningen det skal se helt ryddig ut da det er mer gruppen i helhet jeg liker. Og om jeg bare hadde hatt noe ledig veggplass så kunne jeg nok gjort det anderledes. Men det er nok ikke en eneste veggplass ledig her dessverre :joy:

Ja ante meg du hadde stappfulle vegger​:ok_hand:,men da tror jeg jammen du må prioritere og rotere litt på samlingen din,det fortjener den sikkert​:+1::+1: