Nye samarbeidspartnere

Ove er billigere :slight_smile:

Haha. Ja. Tviler ikke. Men han her er nest billigst. Og driver ikke med Helsekost i tillegg. :slight_smile:

3000.- for tigeren!?
Jeg måtte ut med 5k for kunstglass + dobbel pasp… Men når det er sagt er det vel rammelisten som også i stor grad avgjør prisen.

5K??? Det er svindel. Hvem er denne røveren???
Kikk litt utenfor bykjernen. Vet ikke hvilken list du har valgt,men stort sett er det glasset som er kostnaden.

5k? Hjelpes. Om dere ikke har rassen full av kroner, tror jeg det kan være mye å hente på å velge en rammemaker 30 min fra sentrum.

1 Like

Har selv dårlig erfaring med billig innramming. I mitt tilfelle ble det brukt utrolig store mengder tape.

Mange av de som har rammet inn tradisjonelt (med mange års erfaring) er ikke klar over hvor pirkete streetartsamlere er på hvordan baksiden av trykket ser ut.

Mitt tips er: Benytt noen du vet tar vare på trykket ditt. Hvis du blir fast kunde så får du som regel litt rabatt etter hvert. Hvis du betaler nesten kun kost for glass og ramme så er det noe som skurrer. Kvalitet koster, enkelt og greit.

3 Likes

Blir litt som i reklamen. Man betaler det som er dyrest fordi man tror det er best. Men opp til hver enkelt, selvsagt.

1 Like

Svindel er det vel aldeles ikke.
Denne rammemakeren er betydelig billigere enn både rammeservice og Speil og ramme i Bergen. Jeg har pleid å betale 3100.- for innramming av “standard” 65x65 cm trykk med enkel sort rammelist, kunstglass og dobbel pasp. Jeg har oppfattet at disse prisene har vært helt ok, helt til jeg har sett hvilke priser dere snakker om…

«Svindel» i hermetegn da. Men 3100,- for 65x65 er jo ganske stiv pris det og. Men at det er billigere enn Speil & Ramme og Rammeservice overrasker jo ikke,for de vet å ta seg betalt.

Kommer mye an på rammelist… listen kan fort koste det samme som glasset… IMG_0629

1 Like

Joda, du har jo veldig flotte lister på trykkene dine. Men som oftest er glasset det som koster. Uansett da, så viser jo din pris at 5K for tigeren er dyrt. Den er hakket mindre enn enkelte av feks dine Sandra.

Steike for noen priser! :sweat_smile:

Er lurt det. Lavere leiekostandder for rammemakern gir ofte bedre priser :wink:

Jeg skal ramme inn Mr Jago - Cenote, som er 84x86. Sendte mail til div rammeverksted i Stavanger. Ba om ramme på ca 95x95, hvit pas og art glass. Svarene jeg fikk:
Kunstgalleriet ca 4200
Tores kunst og ramme ca 3000
Vaux 3750
Ramm Inn ca 3000-3500

Får vel 10% avslag på både Tore’s og Kunstgalleriet som medlem her inne. Har du Aftenbladkortet får du 20% på Kunstgalleriet.

Blir spennende å se. Fett bilde!!!

1 Like

Aha, genialt. Da blir det en tur til tores tidlig januar

Ser ut som det kun er Kunstgalleriet

Har nok en gang vært i dialog med Mester Rammer, og nok en gang er er tilbakemeldingene av det alternative slaget. Oppdaget ved en tilfeldighet forrige kvelden at det var blitt litt slark i glasset (løsnet, slik at stiftene bak ble synlige) på det ene bildet mitt (som da er rammet inn av Mester Rammer). Bildet har hengt urørt på samme sted i lang tid. Sendte bilder til dem og fikk svar tilbake om at her har jeg løftet bildet i rammen, og da skjer sånt. Med andre ord: min feil. Men nei. Min lokale rammemaker kan fortelle at dette er slett arbeid av dem og at det er rart det ikke har skjedd noe tidligere. Rett og slett dårlig arbeid. Så nei takk Mester Rammer.

8 Likes

Flott med sånn info!

2 Likes