Nytt print: Kaws - You should know I know

http://www.paceprints.com/sites/default/files/imagecache/photo-full-page/news-images/YouShouldKnowIKnow.jpg

Pace Prints is pleased to announce the imminent release of a new screenprint by KAWS. You Should Know I Know will be available this Wednesday, 8/12, in an edition of 250.
The print will be available exclusively through Pace Prints at our 521 West 26th Street gallery.
Ordering details will be made public on the morning of the release. No pre-ordering is available:
no phone calls or emails will be accepted before the official release.
Follow Pace Prints on Facebook, Twitter or Instagram to receive timely
notification, or register for our email announcements.

Ryktes at prisen blir på mellom 3500 og 4000 dollar.

Noen som skal gi det et forsøk?

Hadde bare pengene strekt til!!!

1 Like

Har utrolig lyst på et kaws print. Vurderer å prøve i morgen, men tenker sjansene er små uansett for å lykkes. Synes forrige slipp (presenting the past) ser rått ut uten at jeg sett det andre steder enn på bilder på nett.

Forrige slipp ble utsolg i løpet av noen timer vell… Dette er et større print og er ikke uaktuelt at han skrur opp prisen så det bikker 5000… Kaws print er en pow på veggen :+1:t2:

For en som ikke kan eller vet noe om Kaws, så lurer jeg litt på hvorfor prisene er så voksne som de er?

Pris etter etterspørsel og er mer tilpasset tidligere 2hand priser… Et begrenset marked for flipperne og er ikke så mye å hente rett etter et slipp :slight_smile:

Fordi har han holdt på veldig lenge, har blitt veldig kjent innen kontemporær kunst med sine enorme figurer, at printene er kjent for å holde høy kvalitet og se fantastiske ut - samt, kanskje viktigst, at han er flink til å holde på sin egen eksklusivitet. Han slipper ikke 20 print i 250 eks i året som Mr. Brainwash, men kanskje 1 eller 2.

2 Likes

De blir nok solgt relativt raskt ja. En ganske god sum for et print også, men med Kaws` status så er det vel kanskje fair.
Fant dette bildet av “Presenting the past”

Printet som slippes i dag ligger allerede på Ebay til litt over 80.000 kroner. :relaxed:

ja, man kan jo legge inn det man vil på ebay…

forresten merkelig opplegg rundt salget her.

Nå til 122.000 ca. Begynner å bli vel stivt kanskje.

Folk sier det gikk for $6000 USD fra Pace Prints? Stemmer det?

Syntes det er dyrt, med tanke på at KAWS Presenting the Past er et mye kulere trykk (i min mening).

Utifra hva jeg har lest begynte det på $5000 og økte med $500 per 50 som var solgt. Så fra $5000 til $7500 om jeg har forstått korrekt.

Tror ikke det er helt utsolgt heller da de ringer opp hver og en som sendte epost.

Med forbehold om diverse feil, har bare skumlest gjennom tråden på BF :smile:

Jeg har også oppfattet det slik. Litt usikker på skatt/tax om den kun kommer i tillegg om du kjøper og bor i New York eller hva. Men en heftig sum. Jeg synes motivet ser fantastisk ut og kunne gjerne tenkt meg det. Men ingen telefon ennå og ringer de og skal ha $7500 så er det no go. Får vel moms og hele greien på det om det skal sendes hit uansett.

1 Like

Jeg poster kun dette for å le av meg selv om noen år, men…

Jeg var en av de første til å maile galleriet kl. 12:00 NYC tid i går. Jeg tror jeg mailet de 18:00:34 norsk tid, dvs. 34 sekunder etter at salget åpnet. Så hørte jeg om hvordan prisene var satt til å stige fra 5000 opp til 7500. For det første syntes jeg ikke at trykket var så kult, og for det andre syntes jeg at prisstigen var idiotisk - så når de ringte tok jeg ikke telefonen. Tiden får vise hvor dumt det var :slight_smile:

1 Like

Hvis du egentlig ikke liker trykket så mye, da var det vel ikke så dumt? (:

satan. du skulle jo bare koblet de videre til meg. :smiley:
men men. Det finnes mye annet bra der ute til såpass mye penger.

Selvfølgelig var det dumt hvis trykket stiger med 2x i løpet av f.eks. 1 år, uavhengig av hva jeg syntes om trykket :slight_smile: Kunst trenger ikke bare å handle om det estetiske, det kan like gjerne være en ren investering. 2x på investeringen din i løpet av 1-3 år i hvilken som helst investeringsnisje er fantastisk.

Noen som gikk for hans siste print? Prisen lå på 15.000,- dollar om jeg ikke tar feil.

Var det ikke 15.000 tier 1? Så om man er sen med å bli oppringt ser jeg prisene var ryktet å komme over 30k. Skulle gjerne eid et Kaws, men synes dette blir i overkant mye dessverre.