Nytt trykk fra Conor Harrington

Ingenting enda, men erfaringsmessig kan det ta litt tid før det kommer noen faktura fra DHL.

Erfaringsmessig er også dhl veldig greie å snakke med om(når) det er gjort en feil.

Fikk tekstmelding av DHL nå😈

1 Like

… og der mottok jeg sms fra DHL om at sendingen er ferdig fortollet og at jeg om kort tid vil motta faktura på importavgifter, så da spørs det vel om det blir en liten runde. Lovet godt at de oppleves enklere og rundere i kanten enn Posten hvert fall. :slight_smile:

Kanskje noen skal ta ansvar å sende en felles e-post til DHL?

Snakket med DHL og det viser seg at de har lagt på MVA. Fikk beskjed av kundebehandleren om at hun skulle fikse min faktura. Informerte også om at det er mange andre som har bestilt fra samme leverandør og at det dermed vil komme fle henvendelser til DHL angående dette… hun skulle ta det opp på morgenmøtet i morgen… usikker på om det hjelper på allerede utstedte fakturaer.

Har en annen venn som sendte denne mail til DHL og de fikset dermed fakturaen hans. For dere som trenger det, så kan denne malen benyttes:

"Subject: “LEGG INN FORSENDELSENUMMER” - Feilaktig utsendelse av faktura for importavgifter

Hei,

Jeg har akkurat snakket med kundebehandler hos dere som ba meg sende en mail med informasjon.

Jeg har bestilt et kunstverk fra hungryboybooks.com.

Her er direkte link til printet: http://hungryboybooks.com/new-releases/conor-harrington-hide-seek-study-edition

“A Study for Hide & Seek - A Limited edition Screen Print by Conor Harrington.

2018

935mm x 705mm

_Screen print with gloss varnish printed on Somerset Satin 410gsm. _

Edition of 150

Signed and numbered by the artist.

Published by Hungryboy Books”

Hungryboy Books er galleriet som representerer kunstneren. Det er også et trykk med begrenset opplag på 150 eksemplarer, signert og nummerert av kunster.

Det skal derfor ikke betales merverdiavgift i dette tilfellet.

Jeg ber om at denne fakturaen slettes.

Kontakt meg gjerne dersom dere har spørsmål.

Mvh
xxxxxxxxxx
tlf: xxxxxxxxx

Mailadressen er norwayimport@dhl.com

16 Likes

Fantastisk! Godt jobbet @Azr!:muscle:t3:
Da ser vi hva som skjer etter morgenmøte. Kanskje vi alle er heldige. :wink:

Det som derimot er greit med DHL fremfor posten er at de gir ut printet uten at faktura er betalt. Om de sender meg en faktura så bestrider jeg den, og da kommer de ikke langt videre i prosessen…

1 Like

Fått svar fra DHL på mailen jeg sendte i går etter å ha snakket med en trivelig fyr på kundeservice. All honnør til DHL for å både være enkle å kontakte og ikke minst enkle å ha med og gjøre. Han jeg snakket med på telefonen tipset om at det var lurt å legge ved link til fritaket, ellers måtte DHL undersøke under hvilke bestemmelser det faller under og det ville følgelig ta lenger tid.

Her har det nok dessverre skjedd en feil ved beregning av avgifter.
Fortollingen vil bli sendt til korrigering.
Det kan dessverre være noe behandlingstid.
Beklager feilen.

Tror jeg skal ta denne flyttende i en helsvart ramme med svart bakgrunn. Å bra med luft mellom print ut til rammen ca 5cm.

Veldig bra Azr :ok_hand: Har ennå ikke fått noe sms :relaxed:

Jeg skal også ha sort ramme, men usikker på hva vi gjør med pp. Blir nok derimot hvit pp for å gjøre den mest mulig lik Modern monarchy siden de skal henge ved siden av hverandre.

1 Like

Jeg endte opp med regning på 400kr ish… 200 i fortollingsgebyr og 200 for moms/toll elns.

Samme her.
Sender en e-post til dhl i kveld hvor de få tørke seg en viss plass med den fakturaen.

Ja det fører nok frem…

Er ikke 400 ok da?

1 Like

Lurte på det samme… er det sånn at man skal betale 0kr i moms/toll?

Ja man skal betale 0,-.

Får vel ringe dem imorra da

Better late than never, Hvordan skal dette rammes inn mon tro?

4 Likes

Rått! Ser ganske tøff ut denne trelisten de har brukt her:

https://www.prescriptionart.com/products/conor-harrington-hide-and-seek

Du må jo ramme inn likt som dine andre 3! Med mindre du har solgt dem til fordel for David S da…:see_no_evil: