Oppbevaring av mapper

Hei,
Søkte rundt uten å finne noe så lager en tråd. Er det noen har som tips til en god løsning for oppbevaring av mapper? Gjerne noe som både ser pent ut, og som gjør det enkelt å bla i mappene.

Dersom ingen har tips til en god løsning man kan kjøpe, er det noen som har bygget selv eller kjenner møbelsnekker som kan fikse noe?

Du kan ha krybber som dette, enten prefabrikert eller hjemmelaget.
http://www.selwyns.com/v-bin_browsers.php

Jeg har mine mapper i en A0 Portfolio som denne:

Stor, men ikke mye større enn mappene og gjør de enkle å flytte, samt greit å ha noe lukket rundt for støv etc.

2 Likes

Hvor får mann kjøpt den?

Svaret vil åpenbare seg om du Googler A0 portfolio :innocent:

2 Likes

Takk, men hva er gohgle? :upside_down_face:

Mulig noen dumme spørsmål, men jeg får skylde på at jeg er fersk i gamet!

Er det vanlig å ha/kjøpe så mange bilder at man ikke har plass på veggene lenger? Og derfor må investere i mapper?

Kan bare svare for meg selv og da er svarer ja;)

2 Likes

Ja, det er en grunn. En annen grunn er at man gjerne vil at bildet skal være flatt før det sendes til innramming, og da trenger det fort noen uker i en mappe. Oppbevaring av bilder i rullene kan potensielt skade trykket.

2 Likes

Tredje grunn er også at innramming er dyrt! Ikke alltid man får prioritert innramming av alt man kjøper før det dukker opp noe annet man vil kjøpe.

3 Likes

Trenger bildet å bli “strukket” ut (eks ved bøker) FØR den går nedi mappen? Eller gjør tiden i mappene det samme med bildet, slik at den kan gå rett fra mappe til innramming?

Og blir et bilde i dårligere stand ved å være i en mappe som er større enn bildet?
Eks: Bilde 6060 og mappen er 80100.

Eller har dere alle mappene så tett opp mot bildestørrelsen som mulig?

Effekten på papiret er det samme - så det kan like gjerne gå rett i mappen. Men, det er ofte en fordel å la trykket ligge til lufting en tid før det går i mappen. Altså at det ruller seg ut så mye som det kan ved egen hjelp, før man legger det i mappen. Mappens størrelse har nok ikke så mye å si, skadene skjer gjerne før og etter besøk i mappen.

1 Like