Oppheng av bilder

Hei, fikk ett bilde levert uten wire for oppheng, noen som har anbefaling hvor dette kan handles?

BGA har det meste

https://www.bgafotobutikk.no/search.php?keyword=oppheng&search=

2 Likes

Nærmeste rammemaker skulle no ha noe liggende:-)

1 Like

Takk :slight_smile:

Jeg sliter veldig med oppheng av bilder. Ble dette helt feil/rart?

3 Likes

Smaken er som baken, er vel delt! Jeg personlig liker at dem flukter i toppen, syns verken det er feil om man velger topp eller bunn. Man kan vel også velge i midten så det blir lik avstand til både topp og bunn på ett bilde som er større rett ved?

Veldig kule bilder! :smiley: Gratulerer!

1 Like

Ikke nødvendigvis. Avhenger vel litt av hvor stor avstanden mellom bildene er i forhold til resten av veggen de henger på. Å henge opp bildene med linje i underkant er helt opp til deg. Tenker du å ha flere bilder med ulik størrelse på samme vegg kan en linje gjennom senter av bildene også bli veldig bra.

1 Like

Takk for svar @tagmed og @Inoma : )

Prøvde toppen først som jeg vanligvis gjør, men ble ikke helt enig med meg selv. Tror jeg gjør et forsøk på midten og litt større avstand mellom dem

@Heidi1 Av og til kan du bare droppe flukt øverst eller nederst eller midten…

Til dine: de to virker ulike i stil og uttrykk. Da kan det være smart å gi dem mer luft slik at de lever mer individuelt. Det samme gjelder sentrering: forsøk kanskje å henge hver utfra synshøyde, altså feks å gå ti cm ned fra toppen av selve motivet og heng slik at dette punktet blir i øyehøyde med deg? Det fremhever også ulikhetene i dem.

2 Likes

Takk:)