Otto av Nimi

Hei. Noen som har dette trykket til salgs? :slight_smile:

1 Like

Hei! Ja, jeg kjenner en som har et av disse trykkene han vurderer å selge. Hva slags pris ser du for deg?

Hei. Er det rammet inn? Og hvor befinner det seg?

De kostet vel 5000 på en veldedig auksjon. De koster 9000 på galleri, som alltid tar alt for mye. Så jeg er nærmere 5 enn 9.

1 Like

Hvilken av variantene er det snakk om? Er jo veldig forskjell i pris på de ulike variantene.

Kostprisen var 5000 kroner og det var ikke auksjon men et veldedig arrangement til inntekt for hungersnød i Syria. På auksjonen for Palestina ble det samme printet solgt for 20.000. Hvis noen hadde kommet rekende for å få kjøpt det hadde jeg aldri solgt det for under 10.000, det er definitivt et av de mest populære bildene blant besøkende jeg har.

1 Like

Hei igjen! Beklager, nå snakket jeg med ham på morgenkvisten, og han har visst allerede solgt det for 5000 kroner på Finn. Det var den sorte utgaven.

Sjekk med GalleriGeo i Bergen. De har en utgave med brun/papp bakgrunn.

1 Like

Ligger en på finn nå, ferdig innrammet

Et fantastisk motiv! Og ja, jeg er inhabil :smirk:.
Lykke til!

1 Like

Er det noen som kan den virkelige historien bak dette bildet? Rappet denne Nimi motivet fra Argus? Eller er det god stemning?

2 Likes

Jeg vet bare det jeg er blitt fortalt og det er at Otto er i utgangspunktet et samarbeidsprosjekt mellom Argus og Nimi. Nimi hadde idèen og Argus ble kontaktet for kutting av stensilen og spraye den. Samarbeidet gikk på en smell da Nimi ville spraye den på kommisjon hos Pricewaterhousecoopers. Argus er antikapitalist og vil ikke tjene penger på kunsten og spraye den hos PwC var for stor kamel å svelge. Som motsvar sprayet Argus den på veggen i Skostredet og tok kredden for den, noe som gjorde samarbeidet enda dårligere. Enden på visen var at Nimi fikk gjøre et printopplag på Otto, men måtte bruke et annet foto enn det som er blitt brukt i Skostredet. Det kan man se når man sammenligner motivene, de er litt forskjellig.

Om overnevnte er den rette historien kan jeg ikke garantere, men det er det jeg har hørt.

1 Like

Her er en reportasje om Ottoen selv. Kanskje dere utenbysfra forstår litt mer hva det går i.

7 Likes

Kan noen forklare meg hva som er som er så bra med dette bildet? Det er da bare en sjablong laget - på pc? - av et fotografi av en byoriginal, uten at bildet på noen måte er tilført noe av kunstnerisk verdi, noe som kunne gitt bildet en tilleggsverdi?

Uten å fra før kjenne hverken kunstner eller “ottoen” så synes jeg dette er kult! Tilleggsverdien finner du jo i historien om mannen Otto. Mye mer her enn i annen stensilkunst. Ett verk bra utført med en historie spør du meg, vet ikke hva mer du er på jakt etter:-)

1 Like

Vel, hva som er så bra med dette bildet er vel summen/timingen/motivet. Kanskje litt det samme som at en film kan få terningkast 6 uten noen som helst bruk av spesial effekter, eller noe så enkelt som et sort/hvit bilde av EN person, men i riktig setting kan slå deg 1000 ganger mere enn andre bilder. Det dreier seg vel bare om timing etc. For min del er det et av de beste motivene jeg har på veggen. Otto er en fyr jeg har vokst opp med, såvel som ser mere eller mindre hver dag. Det går senere og senere på sykkelen hans, det gjør det - men han er en stayer, har godt humør og klager aldri, kanskje vi har noe å lære ? Så for meg er han et unikt ikon. Når det gjelder selve tolkningen av Otto, så vil jeg vel si at måten motivet er fremstillt er prikk likt den mannen jeg ser hver dag. Jeg er så glad i det motivet, at jeg med hånden på hjertet er villig til å la enkelte dolk orginaler etc vike veggplass før Otto - Otto er, og har alltid vært mitt forbilde :slight_smile: !

5 Likes

For min del handler det om hvor jeg kommer fra. Som bergenser på Østlandet er det deilig å ha noe erkebergensk i huset, og dette bildet er for meg helt magisk. Det handler om tilhørighet. Historie. Følelser.

4 Likes

Hei, er du fremdeles intressert?

Nope. Skaffet meg bildet for lenge siden. :relaxed:

Pris?

Hei, tenker kr 15.000 da det er et signert ap utgave og profesjonellt innrammet. Send meg en mail til yknudse@frisurf.no for mer info