Oversetting

Hvis du ser tekst som ikke er oversatt eller noe som er oversatt dårlig, vær så snill og post det her så skal vi se på det.

Forumet oppdateres hele tiden så ved nye oppdateringer kan gamle oversettelser falle ut ved at de legger til nye felter for aktuelle oversettelser. Det tar ca en uke før forumet får hentet nye oversettelser.

Velkommenmail er fremdeles på engelsk :slight_smile:

ps: Går det ann å moderere smileys. den der skulle være en standard : - ) ikke en :- D. Som nordmann føler jeg ikke for å vise så mye følelser : - P og øyekontakt som disse smileyene gjør

1 Like

Der det står om kategorier, som f. eks “About the Guider category” så er det på engelsk. Jeg merker meg også at siden jeg skriver tre kjappe svar her på en gang så kommer det inn et varsel som gjengitt under.

"Consider replying to several posts at once

Rather than many sequential replies to a topic, please consider a single reply that includes quotes or @name references to previous posts.

You can edit your previous reply to add a quote by highlighting text and selecting the quote reply button that appears.

It’s easier for everyone to read topics that have fewer in-depth replies versus lots of small, individual replies."

Siden jeg skal være flink og følge det som står her så tar jeg å skriver litt om det generelle først inntrykket.

Kan være at jeg nå har blitt en generasjon eldre enn nye brukere (27), men denne layouten er ikke intuitiv i forhold til andre sider som brukt før. Som i løpet av mitt liv har blitt en del hundre/tusen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, begynner å få litt oversikt over hvordan det fungerer nå, men til å begynne med så det mer ut som en WIP enn noe klart til bruk.

Mest av alt tror jeg det er fordi det ikke er noen fargenyanser som skiller de forskjellige postene i diskusjoner, som f.eks annenhver post hvit og lys blå.

Og det at hovedemnene bare er skilt med en liten strek av farger ytterst. For å se om hva informasjon på høyre siden som samsvarer med riktig kategori er det nesten så jeg må opp med en fing for å følge fra emne til venstre til info til høyre. Dette kan ha noe med at desktopskjermene mine er 60 cm bred og ikke en liten bærbarskjerm.

Alle de litt lenger oversettingsjobbene blir gjort nå fortløpende.

@Sake kan du ta en skjermdump av det?? Jeg skjønner ikke hva du mener. Hos meg er alt delt inn i forskjellige farger (hvit og grå) nesten slik du beskriver at det burde være. Utenom innleggene, men skille markeres ganske tydelig hos meg med. Kan hende det er den store skjermen din som gjør det.

Jeg tror grunnen til at du syntes det ser ut som et wip er fordi det er helt nytt og det ikke ligger så mange poster her enda. Det ser ganske nakent ut, men håper å fylle det kjapt opp når vi lanserer siden og forhåpentligvis vil det se bedre ut da.

Her ser du hvordan det ser ut hos meg. Bruker Chrome om det har noe å si

Ok det ser helt likt ut hos meg. Kan du prøve å forklare en gang til hva som ikke ser så bra ut?

I kategori oversikten er det ikke noe informasjon du trenger til høyre i bildet. Det er 3 kolonner, første er navnet på kategorien, andre er de siste emnene innenfor den kategorien og sist er det et tall for å vise aktivitet i gitt kategori. Når det begynner å komme flere poster er det de valgene over (siste, nye, ulest osv) som vil være av interesse. Der vil de få en enkel oversikt over alt som er postet siden sist du var inne.

Når jeg nå ser på det hjemme ser jeg at det faktisk er en liten fargeforskjell på disse to. På jobbpc er alt sammen helt hvitt, ingenting som deler disse tingene opp. Kanskje det bare er innstillinger der.

Sliter litt hjemme også, den gråfargen er veldig veldig lys altså…

Hehe… Det er det nye standard smilefjeset. Du kan få enda større smilefjes om du ønsker :smiley:, og en hel haug med andre :smile_cat: :scream_cat: :dancers: :children_crossing: :space_invader: :volcano:
For full oversikt over tilgjengelige emojis se her: http://www.emoji.codes

Jeg innser at når jeg tok screenshot så er det jo innstillinger på din pc som gjelder når du ser.

På mine pcer så ser du at alle kategorier flyter i hverandre.

Derav Bilde for å vise mitt poeng tidligere