På jakt etter ett stort foto!

Jeg er på jakt etter ett stort foto som gjerne er 1-2 meter bredt. Prisklasse rundt 20.000-40.000,- noen som har noen gode forslag? Åpen for alt men helst fotokunst og gjerne Norsk kunstner evt fra Norsk galleri.

Erlend Mikael Sæverud passer disse kriteriene

1 Like

Hva med noe fra Slim Aarons?

Ellers kan jeg nevne:
Samuel Hicks
Jeremy Gibbs (RomanyWG)
Gina Soden
Franck Bohbot

1 Like

Kanskje Galleri Geo eller Galleri Kollekt kan hjelpe, de har en del fotokunst

1 Like

Om naturbilder i svart/hvitt er et alternativ kan jeg foreslå Erik Roland. Han har/hadde noen fantastisk fine bilder tatt blant annet på Island. Var mm unna å kjøpe et stort ca 150cm x 200cm bilde for noen å.r siden, men feiget ut og kjøpte et mye mindre.

1 Like

Ta en titt på Linn Pedersen og Christian Tunge. Vi har vist begge i galleriet og Linn skal være med på utstillingen New Visions, som åpner på Henie Onstad Kunstsenter ila februar. Utstillingen er kuratert av Christian Tunge :wink: Vi skal også vise Linn på Market Art Fair i Stockholm i April.

3 Likes

Ser bare en har trykket på lenken til New Visions utstillingen. Om du er interessert i foto burde du absolutt ta turen, da de har fått frie tøyler til å velge det beste som har skjedd innen foto de to siste årene worldwide. Det er 5 norske kunstnere med om jeg husker rett.

OSL Contemporary åpnet akkurat en veldig fin utstilling med Bjarne Bare. Veldig god ung norsk fotograf som var med å starte Melk (kunstnerdrevet fotogalleri ved Alexander Kiellandsplass).

En annen norsk jeg liker for tiden er Thora Dolven Balke. Hun hadde nylig en utstilling på Melk.

Det kom også en bok som heter 100 Norwegian Photographers for ikke så altfor lenge siden.

4 Likes

Tusen takk for alle tips!