Paris tips?

Gallerier, steder, restauranter… tips tas i mot med takk :slight_smile:

Reiser førstkommende helg.

Klarer du å få deg bord på enten den restauranten som ligger i Eiffel tårnet eller Pur beliggende på Park Hyatt så får du en god helg. Det er nok fullbooket men om du har noen gode kredittkort/bank forbindelser så kan det være de kan prøve å bestille for deg.

God tur.

1 Like

Restaurant:
Bistrotters, ikke i sentrumsgryta, men ganske lett tilgjengelig med t-bane eller uber.

Galleri:

https://www.galeries-bartoux.com/en/our-galleries/

https://www.centrepompidou.fr/ Morsomt sted, og alltid deilig å sitte utenfor i sola, alltid noen som spiller musikk.

2 Likes

Savner å reise så løfter denne tråden for å begynne planlegge og drømme meg litt bort. Håper å reise mer etterhvert.

Har dere noen kunstrelaterte tips i Paris?

Et must i Paris. Claude Monet har laget noen enorme malerier som danner grunnlaget for dette museet.

https://www.musee-orangerie.fr/en/artist/claude-monet-0

1 Like

Må få takke Steffi for tips om Bistrotters og Galleries Bartoux. Restauranten lå i en mørklagt gate, men helt fantastisk mat og servering🍾

2 Likes

Bistrotters er alltid topp, hatt noen av mine beste måltider der, og det var der min kjærlighet for vin startet også :raised_hands:

Til tråden;

Perrotin er alltid et greit sted å stoppe innom, både galleriet og bookstoren(her kan man som regel også kjøpe Takashi Murakami print, og iblant Kaws figurer)

2 Likes

Takk for tipset @Gard :slight_smile: Noterer det på listen til neste gang.

Har tidligere besøkt Louvre, Versailles, Perrotin, Semiose Galerie, Musée d’Orsay, Galerie Le Feuvre & Rose, Musèe Picasso, Next Street gallery og Pompidou.

Takk for tipset om Bistrotters @Steffi.
Del gjerne flere tips på restauranter :slight_smile:

Transport: Bruk Metroen. Enkel og grei måte å komme seg rundt på. Eller bruk bena. Du får så mye av å bare gå rundt og se deg omkring :slight_smile:

Deler noen tips på restauranter, bakerier og kaféer som jeg har gode erfaringer med:

Les Papilles - Fast meny som endres fra dag til dag.
Bord må bestilles i god tid på forhånd og må også bekreftes samme dag som reservasjonen er. Ligger i Latinerkvarteret. Vin velger man selv. All vin er utstilt på veggen. Man kan også få tips og forslag hvis man ønsker. God mat og hyggelig betjening.

Ristorante Al Caratello, Pizza Caratello og. Ligger vis a vis og drevet av samme eier. God italiensk Mat hvis du er i Montmartre området. Har også en tredje restaurant Piccolo Caratello i samme gate men har ikke prøvd denne.

L’Ami Jean. Plukket opp tipset i boken til Hellstrøm. God mat og god service.

Andre gode tips:
Les Foodies
Le Cosy
Dilia
Bien Ficelé og Bien Élevé
La cantine du Troquet
Mokonuts
Sorella(Pizza og pasta)

Kafe og bakeri:
Braun Notes coffee
Ob-La-Di
Holybelly 5
Circus Bakery
Du Pain et des idées (Drevet av tre hyggelige damer, åpent kun mandag til fredag)
Mata Coffee Bar
Cafe Mericourt(God iskaffe og shakshuka)

Crepe:
Creperie Bretonne Fleurie
Bretons
La Creperie

Burger:
Le Ruisseau

Biff og kjøtt:
Hugo Desnoyer(biff og kjøtt) - Godt og mørt kjøtt med god vin til.

Tar i mot tips på restauranter hvis noen har. Helst ikke for formelle og stive. Liker det avslappet :slight_smile:

Tar gjerne i mot tips på hotell også. Er ikke så kravstor. Må være rent pg pent og en god seng. Har stort sett bodd på samme hotell hver gang.

3 Likes

Mat:

Trois Fois Plus De Piment - drar hit hver gang for å spise lunsj, herlig spicy kinesiske nudler og dumplings

Auciel - nærmeste jeg har kommet “autentisk” hot pot i Europa. Det er litt hit&miss med service til tider

Ari’s Bagel - foretrekker de her fremfor Bagelstein som man ser overalt

Kodawari Ramen - beste ramen jeg har smakt i Paris

Anbefaller en liten gåtur på kvelden(særlig i helgene) i Passage des Panoramas. Gammel parisisk gate med mange spesielle restauranter og butikker.

De gangene vi har vært i Paris over litt lengre tid, så har vi som regel pleid å kjøpe med litt mat og finne en grønn flekk langs Port de l’Arsenal Garden for å hvile litt i storbyen.

Kafe/musikk:

Bambino

3 Likes

Takk for tipsene @Steffi!

Håper på en tur i Desember. Gir en tilbakemelding når jeg har vært der :slight_smile:

2 Likes

Si i fra litt nærmere. Har sikkert masse gode tips på utstillinger :wink:

1 Like

Da er tur bestilt i slutten av Oktober. Tar veldig gjerne i mot tips på utstillinger og annet man bør gjøre i løpet av en langhelg :slight_smile:

1 Like

Bumper denne; noen som vet om noen bra utstillinger i November/desember? Skal være her cirka 1 måned, så trenger litt å fylle tiden med vedsiden av det å sysselsette en 2,5 åring her nede.

Tar gjerne imot tips for museer og lignende som kan passe for småbarn( Cité des Sciences et de l’Industrie er allerede planlagt) også 🥸