Pejac (Spania) Tråden

fikk mine levert på døra, men ser ikke bort fra et seperat brev fra Fru Toll… :frowning:

Fikk regning på 427 kr. for tre kort.

1 Like

847 for 10 her.

1 Like

Crap! Dvs at jeg får en toll på 4 lapper det da? Aiaiaiaiaiaiaiaiai det var en strek i regninga :rofl:

1 Like

Stemmer det man må betale ? Fikk 320kroner jeg for to kort tror jeg

1 Like

Samme her :joy: Jaja! Bare å betale det da :grin:

Sjekk i regelverket om det er mva på en lotterikvittering.

Verdien ligger i loddet og hvis man ikke fikk gevinst er verdien nøytralisert i et verdiperspektiv.

Det man mottar er en lotteribillett som kun er en kvittering for at man har betalt et beløp for å være med i en trekning som ikke gav gevinst.

4 Likes

argumentasjonen bør gå fint fram til de går inn på finn.no og sjekker :expressionless: -men det er vel mer affeksjonsverdi?..

2 Likes

Å om man går for denne løsningen og ønsker artglass har de fleste rammemakere kapp som kan tilpasses til rett størrelse for en billig penge:-)


8 Likes

har du passepartoutkapp-også til en tilsvarende billig penge?

3 Likes

Her har de pasp med innermål 18x18.

1 Like

Har noe👌

3 Likes

Det er kun kjøpspris som er av interesse i et avgiftsperspektiv.

Lotteriet er gjennomført uten gevinst og loddnummeret er per deff verdiløst.

Det eneste man sitter igjen med er kvitteringen /loddseddelen som ikke har noen reell kostnad, siden verdien lå i gevinstmuligheten, som man kan bevise er gått tapt.

At man kan selge denne for en høy pris er uinteressant i et avgiftsperspektiv.

Det er alltid tilbud og etterspørsel som styrer verdien og man kan dermed heller ikke argumentere motsatt, hvis dagens markedspris er lavere enn kjøpspris.

4 Likes

Lættis… skjer ikke…

2 Likes

jeg er iallefall villig til å kverulere litt…

ps jeg har akkurat kjøpt en del eldre pejac-postkort via Ebay… samtlige av de måtte jeg betalte toll på til Fru Stat! … Vil det da si at jeg skal ha de pengene tilbake fra Ebay?..

1 Like

hadde egentlig tenkt å hive postkortene i enkle ikea-rammer… men det du sier er at man muligens kan få art-glass som passer disse?.. blir ramme-maker fornærmet om man tar med ikea-rammen og spør om billige rester? :expressionless:

Vi tilpasser glass i alle størrelse og former, så det er nok ikkje noe problem nei. Kan ikkje svare for andre rammemakere, men vi anbefaler kunder som er på jakt etter ett rimiligere alternativ til akkurat dette. Finnes mange billig rammer utenom ikea, som er i litt bedre kvalitet i tillegg:-)

3 Likes

Tviler på at dere kommer noen vei med dette så lenge Pejac har skrevet postkort i invoicen.

Ordrebekreftelsen er forhåpentligvis tydelig nok til å få denne gjennom.

Om sender hadde han skrevet feil (som f eks narkotika eller annet straffbart innhold) så skal ikke motttaker belastes for dette?

Man har rett til å bli belastet for det faktiske innholdet i pakken, og eg har kjøpt “Lottery Tickets”. Verdt å sende en sakelig mail på det, om man er like prinsippfast som meg. Rett skal være rett.

3 Likes

Hva om det blir forfattet og delt en tekst her som hver og en kan sende tollmyndighetene?
#teamworkmakesthedreamwork (eller no…)

5 Likes