Pichiavo 'Perseus' Handfinished Print Release

We end the year with something truly special, the time has come to announce Pichiavo’s first ever hand finished print ‘Perseus’ which is being released via graffitistreet.com on Sunday 27th December 2015 at 21:00 Norway Time.

This print has been in the making for over six months now, and involved numerous studio visits to London from artist duo PichiAvo who we worked closely with to produce their first ever hand finished print with golden paints for the highlights and 24 carat gold leaf (their trademark light bulb and other areas)




The ‘Perseus’ print is based on one of the murals they did in their home town Valencia.

It was really difficult to capture the gold in just one product image, so check out this one minute video which gives you a better idea/feel of how beautiful this print actually is. Remember to watch it in HD if you can, as it makes all the difference.

3 Likes

Dette er pent! Synd lommeboken er kaputt ut 2016

Skal være forsiktig med ren kjøpsanbefaling, men om jeg skal tørre å komme med et tips for 2016 er Pichi & Avo et godt alternativ. Disse har gått under radaren til norske samlere, men er stor interesse for dem i utlandet. Jeg har så stor tro på dem at jeg har bestilt meg en kommisjon, lerretene er fantastiske.

2 Likes

@azidops hva ligger de på for et lerret på det jevne?

Etter hva jeg kunne lese på BF kostet et lerret i samme størrelse som trykket omtrent 3000 pund.

1 Like

Nye print fra Pichiavo:

2 Likes

PichiAvo blir bare bedre og bedre synes jeg, mye spennende på gang.

Vi har Bowery Print av Pichiavo tilgjengelig i galleriet om noen er interessert.

2 Likes

Pent.
Hva er størrelse, opplag og pris?
Har meget sansen for PichiAvo :+1:

Selve printet er cirka 40x120cm, opplag 75.

Hva koster det? kul pp detalj btw:)

Var det egentlig det? Skeptisk😁

Med eget rammestudio tipper jeg pp kan ordens etter kjøpers ønske. Jeg ville nok hatt en tradisjonel utførelse.

Selvfølgelig ordner vi nytt pp om det er ønskelig.
Grunnen til utradisjonell løsning var at stempelet på trykket går ned til kanten av arket (se midten av arket under motivet). Helt rektangulær lysåpning ville ikke gi nok støtte til motivet. For å unngå å kutte stemplet med passepartoutet valgte vi denne løsningen. Da fikk vi også vist hvor mye valgmuligheter man har. Trykket ligger i vår nettbutikk og kan besiktiges i Bergen, bare å ta turen :slight_smile:

Hadde jeg vært i Valencia skulle jeg tatt turen innom i dag :slight_smile:

http://www.plasticmurs.com/pichiavo-ekdoseis/

Likte den

4 Likes

Likte den veldig godt selv. Skulle likt å vært der å fått det printet .

@sentagoda Du kunne ha bestilt det direkte fra Plastic Murs, men utsolgt nå.

Ikke utsolgt, de holder tilbake print for salg over disk på utstilling. Om det skulle være noe igjen den 20 mars, kan man kjøpe via nett sa de.

Så da er det bare og kontakte noen som bor i Spania :slight_smile:

Mulig at de har noen igjen av denne, men da til en relativt heftig pris: 2600 EUR

2 Likes