Piece by Piece - Gatekunst Bergen 🎉

Endelig skjer det ting:

BERGEN STREET ART FACEBOOK


:framed_picture: @ØisteinJakobsen

Planlegg Bergenstur folkens!

Alternativt se verken virtuelt utstilt i den skjulte linken under - spoiler alert! PieceByPiece :warning:

Sammendrag

Hjemmeside - Piece by Piece

For de som ikke prioriterer Ă„ reise til Bergen:
Piece By Piece - Matterport 3D Showcase

Know Yourself?

©PieceByPiece og Øistein Jakonsen ( Instagram.com/streetartbergen/)

3 Likes

Lure pÄ kor mange verk som kjem til Ä forsvinne i natt og havner pÄ Finn :thinking:

2 Likes
1 Like

Trist.

Typisk. Finnes det kjÞpere for slik stjÄlet kunst?

Plot-tvist, AFK har stjÄlet det selv for Ä skape blest.

:joy::joy:
Blir spennende Ä se overvÄkingsbildene

Noen som kan binĂŠr-kode her?

Det stĂ„r garantert noen fraser/setninger e.l. i alle nullerene og enerene her, sĂ„ hadde vert moro Ă„ finne det ut. Antar det er “Approve” eller “Accept” eller annet.

2 Likes

Hvis du klarer Ä fÄ transkribert tallene, er det lett Ä fÄ dette dechiffrert pÄ nettet. Problemet her er vel at det er vanskelig Ä fÄ transkribert alt pÄ maleriet.
Edit; Hvis det er en kode her, er den sannsynligvis gjentatt flere ganger siden tallene virker ikke Ă„ ha en tydelig start eller slutt.

1 Like

Gledens dag - det er hÄp for menneskeheten :slight_smile:
AFK - Excellent er kommet tilrette igjen :slight_smile:

https://www.facebook.com/gategalleriet/photos/a.1733938276833502/2704262386467748/

Kan du fortelle mer om jakten og funnet @azidops ?

6 Likes

3 Likes

Herregud sÄ kleint med denne overdramatiserte hypen rundt AFK


4 Likes

Har da funnet ordet som er satt i Matrix-BinĂŠr system med ASCII tekst.

For bilde og forklaring - trykk her

HĂžyre og venstre kolonne var her identiske, og de to kolonnene mot hĂžyre er litt tettere enn de andre, sĂ„ starten pĂ„ toppen her og gikk nedover, fortsatte fra toppen pĂ„ den andre kolonnen og tall-rekkefĂžlgen gir deg da: “Êmerge
” som meget sannsynlig referrer til “Emergence Theory”. Har nĂ„ begynt Ă„ kikke litt pĂ„ det, som er utrolig fascinerende.

Og @Bambi - AFKs - Stolen Child “1/1 Australia”, et trykk pĂ„ 50x70cm, solgte nettopp for 37 000kr, sĂ„ AFK mĂ„ vell vĂŠre like hypet som Martin Whatson og PEZ han da
? :smirk:

Emergence Theory: A Layperson’s Guide

8 Likes

AFK gjÞr sin greie, men at galleriet lager heksejakt hver gang noe skjer med gatekunsten for Ä komme i avisa
 Det er litt spaghetti bolognese. AFK er en lokal helt og M.Whatson er international superhelt i sammenligning. Jeg heier pÄ AFK og hÄper han klarer Ä ta steget opp med Ä klare Ä fokusere pÄ kvalitetsverk som assange, listhaug, the shift, ect :blush:

4 Likes

Ny uke, nye muligheter @Bambi. Jeg er sikker pÄ at du er like flink i jobben din som jeg er i min. Spaghetti bolognes kan vÊre et riktig sÄ nydelig mÄltid om man fÄr den laget rett, sÄ det tar jeg som et kompliment.

Sportslig hilsen fra Bergen.

9 Likes

Begynnelse og slutt, i medgang og motgang. Gode intensjoner, ofte skaper skadelig stÞy for miljÞ og omgivelser. NÄr et galleri skal vÊre helten i dramaet for ente gang med et verk som forsvant og skaper heksejakt etter kriminelle tyver. Tviler pÄ at kunstneren vil ha sÄ mye oppmerksomhet og fokuset bÞr heller vÊre pÄ utstillingen. 91 over og ut.

2 Likes

Hva mener du egentlig med heksejakt @Bambi? Enten er det noe i denne historien jeg ikke har fÄtt med meg eller sÄ feilbruker du ordet heksejakt.

Ang. media sÄ var det andre som varslet avisene om at bildet var funnet, men jeg svarer selvfÞlgelig nÄr media ringer. Jeg kan forsikre deg om kunstner bÄde Þnsker og er takknemlig for at jeg involverer meg. At dette gir meg heltestatus i dine Þyne er for meg helt uvedkommende. Jeg er enig i at fokuset bÞr vÊre pÄ utstillingen, men det er ikke sÄ lett nÄr bildene mangler.

Slutt fra 9

6 Likes

Som jeg sa til min samboer morgenen verket ble meldt stjĂ„let. “NĂ„ er det ikke lenge fĂžr beredskapsledelsen mĂžnstrer hos gategalleriet” Hadde ikke tenkt Ă„ bry meg eller kommentere saken, men nĂ„ er jo diskusjonen her😀
Og ja det er sikkert naturlig at media slÄr pÄ trÄden i slike saker, men holder det ikke med en uttalelse om at verket er kommet til rette. Alt ok.
Her stiller dere opp med BA pÄ hjul nÄr verket skal kreves inn. SÄ en runde i BT med bilde av trofeet vel plassert i galleriet. Kanskje det er vel mye denne gangen og? Blitt sÄ skinnhellig hele scenen.

2 Likes

Det finnes kun én gylden og allmenn PR regel og det er at «All PR er god PR»

Go for it
!!

7 Likes

Det der er noe som blir gjentatt sÄ ofte at folk tror pÄ det. Dessuten blandes PR ofte med omtale og det kan vÊre to helt forskjellige ting.

1 Like