Piece by Piece - Gatekunst Bergen 🎉

Endelig skjer det ting:

BERGEN STREET ART FACEBOOK

:framed_picture: @ØisteinJakobsen

Planlegg Bergenstur folkens!

Alternativt se verken virtuelt utstilt i den skjulte linken under - spoiler alert! PieceByPiece :warning:

Sammendrag

Hjemmeside - Piece by Piece

For de som ikke prioriterer å reise til Bergen:
Piece By Piece - Matterport 3D Showcase

Know Yourself?

©PieceByPiece og Øistein Jakonsen ( Instagram.com/streetartbergen/)

3 Likes

Lure på kor mange verk som kjem til å forsvinne i natt og havner på Finn :thinking:

2 Likes
1 Like

Trist.

Typisk. Finnes det kjøpere for slik stjålet kunst?

Plot-tvist, AFK har stjålet det selv for å skape blest.

:joy::joy:
Blir spennende å se overvåkingsbildene

Noen som kan binær-kode her?

Det står garantert noen fraser/setninger e.l. i alle nullerene og enerene her, så hadde vert moro å finne det ut. Antar det er “Approve” eller “Accept” eller annet.

2 Likes

Hvis du klarer å få transkribert tallene, er det lett å få dette dechiffrert på nettet. Problemet her er vel at det er vanskelig å få transkribert alt på maleriet.
Edit; Hvis det er en kode her, er den sannsynligvis gjentatt flere ganger siden tallene virker ikke å ha en tydelig start eller slutt.

1 Like

Gledens dag - det er håp for menneskeheten :slight_smile:
AFK - Excellent er kommet tilrette igjen :slight_smile:

Kan du fortelle mer om jakten og funnet @azidops ?

6 Likes

3 Likes

Herregud så kleint med denne overdramatiserte hypen rundt AFK…

4 Likes

Har da funnet ordet som er satt i Matrix-Binær system med ASCII tekst.

For bilde og forklaring - trykk her

Høyre og venstre kolonne var her identiske, og de to kolonnene mot høyre er litt tettere enn de andre, så starten på toppen her og gikk nedover, fortsatte fra toppen på den andre kolonnen og tall-rekkefølgen gir deg da: “Êmerge…” som meget sannsynlig referrer til “Emergence Theory”. Har nå begynt å kikke litt på det, som er utrolig fascinerende.

Og @Bambi - AFKs - Stolen Child “1/1 Australia”, et trykk på 50x70cm, solgte nettopp for 37 000kr, så AFK må vell være like hypet som Martin Whatson og PEZ han da…? :smirk:

Emergence Theory: A Layperson’s Guide

8 Likes

AFK gjør sin greie, men at galleriet lager heksejakt hver gang noe skjer med gatekunsten for å komme i avisa… Det er litt spaghetti bolognese. AFK er en lokal helt og M.Whatson er international superhelt i sammenligning. Jeg heier på AFK og håper han klarer å ta steget opp med å klare å fokusere på kvalitetsverk som assange, listhaug, the shift, ect :blush:

4 Likes

Ny uke, nye muligheter @Bambi. Jeg er sikker på at du er like flink i jobben din som jeg er i min. Spaghetti bolognes kan være et riktig så nydelig måltid om man får den laget rett, så det tar jeg som et kompliment.

Sportslig hilsen fra Bergen.

9 Likes

Begynnelse og slutt, i medgang og motgang. Gode intensjoner, ofte skaper skadelig støy for miljø og omgivelser. Når et galleri skal være helten i dramaet for ente gang med et verk som forsvant og skaper heksejakt etter kriminelle tyver. Tviler på at kunstneren vil ha så mye oppmerksomhet og fokuset bør heller være på utstillingen. 91 over og ut.

2 Likes

Hva mener du egentlig med heksejakt @Bambi? Enten er det noe i denne historien jeg ikke har fått med meg eller så feilbruker du ordet heksejakt.

Ang. media så var det andre som varslet avisene om at bildet var funnet, men jeg svarer selvfølgelig når media ringer. Jeg kan forsikre deg om kunstner både ønsker og er takknemlig for at jeg involverer meg. At dette gir meg heltestatus i dine øyne er for meg helt uvedkommende. Jeg er enig i at fokuset bør være på utstillingen, men det er ikke så lett når bildene mangler.

Slutt fra 9

6 Likes

Som jeg sa til min samboer morgenen verket ble meldt stjålet. “Nå er det ikke lenge før beredskapsledelsen mønstrer hos gategalleriet” Hadde ikke tenkt å bry meg eller kommentere saken, men nå er jo diskusjonen her😀
Og ja det er sikkert naturlig at media slår på tråden i slike saker, men holder det ikke med en uttalelse om at verket er kommet til rette. Alt ok.
Her stiller dere opp med BA på hjul når verket skal kreves inn. Så en runde i BT med bilde av trofeet vel plassert i galleriet. Kanskje det er vel mye denne gangen og? Blitt så skinnhellig hele scenen.

1 Like

Det finnes kun én gylden og allmenn PR regel og det er at «All PR er god PR»

Go for it…!!

6 Likes

Det der er noe som blir gjentatt så ofte at folk tror på det. Dessuten blandes PR ofte med omtale og det kan være to helt forskjellige ting.

1 Like