Plassering av bilde

Fruen i huset ønsker og ha et bilde over TV.
Jeg er skeptisk, da jeg mener et bilde der vil dra blikket vekk fra skjermen.

Er det noen meninger for og i mot?

Personlig har jeg et stort bilde på hele veggen bak min TV.
Problemet blir ofte at (avhengig av størrelsen på tv) bildet blir hengende veldig høyt på veggen. Har man et liggende motiv kan det passe fint på en slik vegg.
I mine øyne blir ikke øynene dratt vekk fra TV, men heller vekk fra kunsten. Ser oftest tv når det er mørkere i rommet, og da forsvinner bortimot bildet bak TV pga. lys fra TVen.

Hva @Ulrik sa. Spørs jo helt på bilde du tenker å henge på veggen.

Her selv Sandra’s La Cage quand le vent de met a tourner ( øynene ) hengende bak tv,så det går helt fint.

1 Like

Jeg er veldig imot å ha bilde bak TVn, føler oppmerksomheten til bilde ikke blir verdig nok når TVn stjeler for mye oppmerksomhet.:sweat_smile: Men det er meg.

Nei, nei heng ikke opp noe over tv. Det syntes, i hvert fall jeg, ser veldig rotete og lite gjennom-/ført/tenkt ut.

Bilde bak TV er ikke optimalt, men når man har mer bilder enn vegg må man utnytte de veggene som finnes!

1 Like

Må ikke, ikke for en hver pris. Om bildet er så utrolig fint at man må ha det på veggen, og ikke i mappe, så får hellet tven vike , ellers ser det ikke bra ut.

Gleder meg til rulle-tvene blir greie på pris, så trenger man ikke prioritere så hardt

Noen som har bilder bak TV som kunne tenke seg og legge ut bilder i denne tråden?

Umulig å la en så stor vegg stå ubrukt :joy::joy:

1 Like

Kjøpe en skikkelig stor tv da :grin:

Jeg tenker at det ikke er noe i veien for å ha et bilde over TVen, men det henger sammen med hvordan veggen blir som helhet. Så egentlig vanskelig å si noe før man ser hele veggen og størrelsen/motivet på bildet som skal henges opp. Men helt generelt syntes jeg ikke det å ha et bilde over TVen stjeler fokus - jeg lever i en leilighet, ikke i et galleri :slight_smile:

Etter mi meining så kan det funke dersom veggen består av fleire bilder, gjerne i portrett. Sjå bilde 1 og 2. Om ein har tenkt å henge opp kun eit bilde (bilde 3) så syns eg det er best å la vere :smile:

my-cool-living-room

Tenker det er helt på sin plass å henge noe bak tv. Som oftest er alle veggene full,så da blir det dumt å ikke utnytte veggplass. I tillegg er det flott med noe på veggen. Tomme vegger er ikke bra å se på. Og hvis det man ser på tv er så sløvt at man blir forstyrret av det som henger på veggen,så bør man slå av tv. :sunglasses: og hvis tv’en e så lekker når den er avslått at den stjeler oppmerksomheten til bilde,da blir jeg imponert.

1 Like

Inntrykket blir kanskje bedre om man har riktig TV?:slight_smile: https://www.samsung.com/no/tvs/the-frame-ls003/UE65LS003AUXXC/

Med 60 skuffer på bilde nr 2 og bilder på samme str som tven så blir det bare kaos. Ikke mye bedre bilde nr 1. Det er bedre å henge opp få bilder, tenke på plassering, lyssetting osv og la det enkelte bilde komme til sin rett. Ikke henge opp mest mulig. Det blir bare rot. Og om man har så mange bilder at man må henge de i store klynger ( bilder som ikke hører sammen) så har man for mange bilder. Mener nå jeg :blush:

Du høres ut som kjæresten min :crazy_face:

4 Likes

:kissing_heart::joy:

1 Like