Pøbel - The Lovers - NFT

Hehe.
Blir spennende å følge dette verket fra Pøbel der inne. Etter en times søking på siden finner jeg 99,9% junk. Forstår virkelig ikke at tingene som ligger der inne blir solgt. Helt utrolig.

4 Likes

Det er heller ikke usannsynlig at Skatteetaten vil definere token som dette som kryptovaluta og at man da må oppgi alle transaksjoner til skatteetaten ifm den årlige skattemeldingen på lik linje med all omsetning av kryptovaluta. Dvs 22% skatt ved gevinst og 22% fradrag ved tap. Alle slike transaksjoner må kunne dokumenteres og ved grove brudd kan man bli ilagt inntil 60% straffeskatt.

All omsetning av analog kunst er fritatt beskatning så lenge man gjør det utenfor næringsvirksomhet.

Det er dette som gjør kunst så attraktivt som investeringsobjekter for privatpersoner.

6 Likes

Et veldig godt poeng. Tipper skatteetaten kommer på banen mtp kryptokunst rimelig kjapt.

2 Likes

Har sykt lyst å kjøpe, har sykt lyst å ikke kjøpe. Er det ok og kjøpe, ta det med til en fotosjappe og få det ut på ett lerret? Lyst å ta lodd men håpe jeg ikke får det :joy:

Føler med deg!

3 Likes

Artig observasjon. Salget her går ikke like fort som det ville gjort av fysiske verk. Eller er det noe bare jeg innbiller meg?

nei enig i observasjonen. Går ikke unna som varmt hvetebrød, men blir vel tømt iløpet av nærmeste periode?

Klinka til, spennende!

2 Likes

Jada, ganske sikker på at dette forsvinner. Men hadde det vært en vanlig lansering ville alt vært borte før du fikk sagt kake. :slight_smile:

Hadde lett fått fatt i en versjon her om jeg ønsket.

1 Like

Det er nok fordi kun et og et edition er tilgjengelig av gangen.

1 Like

her kan man følge med på progresjonen… mye “pending sales”…
https://makersplace.com/pobel/the-lovers-nft-edition-25-of-50-52154/

Flere som får opp dette?

2 Likes

Ja, jeg måtte prøve 3 ganger før det gikk igjennom. De selger ett og ett trykk virker det som.

jepp, men er trukket på kortet så regner med det ordner seg. Alt må sikkert godkjennes manuelt?

Ja, det stod at du skulle få en e-post når verket var overført til deg. Kunne ta litt tid :slight_smile:

1 Like

Ja det står jo “pending sale” for oss som ser på listen. Så de må sikkert gjennom å godkjenne hver enkelt.

1 Like

Avkastning allered jo! 800 USD :crazy_face:

Jeg forstod det som at ett og ett “verk” legges ut på purchase linken, men at man kunne gå inn på den enkelte nummererte utgave under og kjøpe dem hver for seg.

1 Like

Jæla flipper! (kødder :stuck_out_tongue: :smiley: )

1 Like