Print release: Yves Scherer - Our Life available online

Synes det er et merkelig argument at siden Tabby har solgt ut noen billige editions så skal han være en glimrende kunstner. Noen av de største kunstnerne i verden har hatt problemer med å selge kunsten sin, er de ræva da? Og alle som selger ut billige trykk er kanon?

4 Likes

Nå er ikke TABBY trykkenel veldig store, ca. 40x50 cm, så ca. 100-300$ er ikke gibortpris? Flipping av kunst kan være en annen målestokk… “Feeding time” ble utsolgt med en gang, og ingenting har meg bekjent havnet verken på nasjonale eller internasjonale salgssider. Det tyder på at de som kjøper ønsker å beholde verket, enter på vegg, eller i skuffer for fremtidig salg og med tro på at TABBY blir mer verdt.

De ble ikke utsolgt med en gang. Man kunne få kjøpt flere timer etter release. Med andre ord … ikke med en gang.

Jada, noen varianter var tilgjengelig noen timer etter. Jeg er likevel imponert over at en relativt fersk kunstner selger 100 trykk på en et par timer. Men TABBY diskusjonen her er en avsporing som kom som en følge av at noen mener jeg har dårlig smak (i.e. TABBY) Min subjektive mening er fortsatt at “Our Life” er en enkel to-lags photoshop, som alle, uansett kunstneriske ferdigheter, kan få til på noen sekunder. Pene farger, pen dame, men null budksap(?)

Jeg ser i photoshoppene: Kjærlighet, Lengsel, frustrasjon, beundring, sorg, fanatisme, noe uopnåelig osv. Bare fantasien som setter grenser :slight_smile:

4 Likes

Det er flott :slight_smile: Jeg er sikker på at mange er enige med deg.

Jeg ser også idolisering. Hva gjør det med oss, å få perfekte mennesker presentert i media hele tiden.

Leve opp til, beundre…noen går over til destruktiv beundring, mens andre finner kjærlighet, noen å se opp til osv.

Det er det budskapet jeg finner…og så er det sikkert minst 100 andre meninger om budskapet :slight_smile:

Det eneste jeg har å si igjen er at dere bør gå og se utstillingen… :slight_smile:

3 Likes

Om noen her inne sitter på printet og er klar for å skifte det ut - gi en lyd :star_struck:

3 Likes

Hva er markedspris på dette trykket i dag? Ser det er mange som er på utkikk etter det…

2 Likes

Har fått et tilbud på 25k, så vil tro det ligger i det området. Dette var vel hans første lenticular print?