Prisoner og Circus

Hei,

Lurer litt på hva som vil være en fair pris på Dolk sine “Prisoner” og “Circus” i dagens marked etter deres vurderinger.

Takk for hjelpen :-).

Hei

Jeg solgte en Prisoner rett over Jul for 17500.
Har sett dem rimeligere i det derre utlandet. Men med risiko for skader, toll osv. Tenker jeg rundt 17-18 er en fair pris.

Det har skjedd en del i markedet siden jul, og økonomien nå gjør at etterspørselen har senket seg en del etter “dyre” trykk. Det var en veldig økning i hele 2014, men min påstand er at man får gjerne mindre nå, og trykk er vanskeligere å få solgt enn i fjor. Det ligger jo en del på Finn som i fjor ville blitt revet bort på dagen nesten, bl.a ditt eget Circus Kjetil.

1 Like

Jeg har fått en rekke bud på “Circus”, som spenner fra 15.000 til 17.000 kroner. Men jeg er ikke i en posisjon der jeg må selge, eller kanskje ikke helt har lyst til å selge. Det ligger ute enten for å få kapital til et dyrere trykk jeg har på hånd, eller et godt bytte med et annet spennende trykk.

Ellers tror jeg du har helt rett. Circus ville nok gått raskere for den prisen jeg la ut tidligere enn den gjør nå.

Er rundt 17.000 egentlig en fair pris på begge disse trykkene i dag, eller er det ene mer verd enn det andre?

Jeg vil tro at du kan få noen tusenlapper mer for Circus enn for Prisoner. Hadde det vært prison painter hadde det vært motsatt. Tviler på at du får solgt prisoner for 17k. 14k er kanskje riktig pris idag.

Nå har jeg en til for salg. Så mulig fasiten ikke er langt unna. Kan poste salgssum her når den ryker☺

Det blir direkte rart å klage på dårlige tider om du har fått bud på circus for 15-17. Det er det du bør forvente og der prisen ligger for circus. Prisoner ligger på 17+

Mitt inntrykk er at det ikke er vanskeligere å få solgt nå, men mange legger ut print med altfor optimistiske priser. De blir liggende. Det gjør også nyslupne print det ligger 10+ av på finn der de fleste er prissatt av fulle sjømenn.

2 Likes

Det har vel lagt en Prisoner til 19k/bud i mange mnd nå, så å si at prisen ligger på 17k+ tror jeg ikke er realistisk. Selges også på banksyforum til 13k (1050 £) uten at noen har slått til der.

Den er solgt, bare selger som ikke har oppdatert. Det vet jeg fordi jeg prøvde meg på den. Den på finn kan det være at selger er så standhaftig at han ikke ønsket å forhandle. Da blir de liggende

Jeg kjøpte den av selger for 1000, men ikke hørt noe av han siden… mistenker foul play

Kan nevne at Circus som jeg hadde for salg ble solgt for en uke siden for 17.000 kroner.

Hadde bud på 18.000 kroner men det ble noe kronglete da forutsetningen for det budet var at jeg skulle betale for frakten til et godt stykke fra Stavanger. Så da ble det mye enklere med 17.000 kroner hvor jeg kunne avlevere trykket 10 minutter fra der jeg bor.

Fikk ellers et bud inn på 17.500 kroner bare 2 dager etter at jeg hadde blitt enig med de som kjøpte det for 17.000 kroner. Så det virker som om prisen det går for er 17.000 til 18.000 kroner i disse tider.

Veldig bra med info fra salg!!! Men hadde ikke du dette ute i 1-2 mnd for salg til 18k på Finn? Plutselig mange bud da? Som leiligheter. Avhengig av riktig kjøper

Trykket var ute lenge og jeg fikk under den tiden en rekke bud, men jeg aksepterte ingen. Dette da jeg var i sterk tvil om jeg egentlig ønsket å selge trykket. Og jeg hadde ikke noe hastverk.

Når jeg solgte det så gikk det til et par som ringte meg, og vi hadde en lang samtale som gjorde at jeg valgte å selge. Det kjentes plutselig bare overkommelig ut, uten at jeg helt kan forklare hvorfor. På budet på 18.000 via e-post noe før med usikkerhet rundt frakt også videre så gjorde det det bare enkelt for meg å si nei da jeg egentlig kanskje ikke var klar for å selge.

På den stunden jeg hadde trykket ute fikk jeg rundt 20 bud, fra 14.500 til 18.000 kroner (det på 18.000 inkluderte at jeg skulle besørge frakten, de andre gjorde ikke det). Og jeg solgte på 17.000 kroner fordi det da føltes ut som det var riktig.

Det kan være interessant å opplyse om at bildet var innrammet, noe jeg ofte ser blir oversett informasjon vedrørende prisdiskusjoner. Man bruker glatt 2500 på å ramme inn et bilde i den størrelsen.

1 Like

Den var innrammet med en svært enkel ramme. Rammen var der når jeg kjøpte trykket og jeg byttet ikke rammen da jeg ikke prioriterte det … mange ville kanskje byttet den.

Når jeg kjøpte trykket ble jeg fortalt at den var innrammet profesjonelt, men det er jeg egentlig litt usikker på om den faktisk var. I tilfelle var det ikke et rammeverksted med høy kvalitet på arbeidet.

Dette er det faktiske trykket med rammen: