Prissjekk: Ai Weiwei - The Artist’s Hand

Heisann! Har lurt på å selge denne en liten stund, og nå som babyen begynner å krabbe blei det et lite spark i baken for å redusere antall ting i hyller. Syns prissetting er veldig vanskelig, og skulle gjerne hørt noen formeninger om hva som er gjengs for tiden.

Jeg er første eier, den er selvsagt strøken, og jeg har alt som fulgte med av emballasje og brosjyrer og sånt.

Takk for hjelpen!

1 Like

Fra juli 2020: https://www.sothebys.com/en/buy/auction/2020/contemporary-prints-multiples-online/ai-weiwei-artists-hand

Min erfaring er at prisene hos de anerkjente auksjonshusene ofte ligger litt over “markedspris”. De tar også gebyrer fra både kjøper og selger.

Lykke til med salg :slight_smile:

Takk for godt svar! Dette var mer enn jeg trodde, men det var kanskje både litt heldig og utsatt for gebyrer som du sier. Hadde vært spennende å se om noen har gått på Finn elns. Får jo mindre lyst til å selge den når jeg ser den prisen, da…

Får man ikke mer lyst til å selge om det selges dyrere enn man hadde trodd? Det gjelder i alle fall for meg :smile:

1 Like

Syns det er da FOMOen melder seg som verst. Hvis den blir så dyr blir det vondt å evt kjøpe den tilbake…

2 Likes

Hehe, det er sant! Du får tenke at det er lite sannsynlighet for at den har like god prosentvis avkastning fremover! :slight_smile:

1 Like

fra siste uke - USD 12600 hos Sothebys

2 Likes

Aldri hørt om investoren som ble rik av å ikke selge😜

2 Likes

Heeeeelvete, noen som har nummeret til Sotheby’s?

5 Likes

hehe,

personlig tror jeg nok at det er litt overdrevet høyt, men det var nå hva den gikk for

du kan jo alltid ringe dem og spørre om de kan høre med ham som ble nummer 2 ?

da tipper jeg de tar hans hammerbud minus 10-15 pct

skader ikke å ringe dem

2 Likes

Hva gikk denne for ved release? 5-6000 NOK?

1 Like

Rundt 6500 hvis jeg husker riktig.

Edition of 1000 from 2017, USD 675

2 Likes

et greit utgangspunkt er jo også å sjekke Ebay:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=ai+weiwei+hand+2017+artist&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=ai+weiwei+hand+2017

1 Like

Ebay-priser er ofte ønskepriser + litt til. I hvert fall etter det jeg erfarer med andre samleobjekter.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.