Prissjekk Finn-annonse

Usikker på om det finnes lignende tråd, så starter denne.

Denne ligger ute til 60k. Har noen en formening om hva den er verdt?

35 på en god dag

2 Likes

Hehe da var det godt at mitt bud ikke ble akseptert :sweat_smile:

Skjønner. Takk :folded_hands:

Jeg trodde at dette skulle ligge på rundt 25-30, men var absolutt ikke sikker. Det er vel begrenset hvor mye bokstavene A og P skal øke verdien.

Enig, AP kan absolutt gjøre den mer attraktiv for noen, men det er sjelden det alene forsvarer et stort hopp hvis motivet/markedet ellers ikke drar i samme retning. På Finn ser man jo også ofte “ønskepris” mer enn faktisk markedspris.

25–30 høres ikke helt urimelig ut som magefølelse, men ville sett an hvor lenge den blir liggende og om selger justerer seg. 60 virker i hvert fall friskt priset.

1 Like

Hvor har dere det fra at TR ligger på 25-30k nivå? Har dere noe faktisk historikk på det? De siste 4-5 jeg har solgt har gått mellom 55-60k. Dette er riktig nok et par år siden sist jeg hadde denne inne, men det prisestimatet virker mer som skudd fra hoften enn reell erfaring

Er dette private salg eller gjennom galleriet? I så fall er det stor forskjell. Enig i at 25-30 høres lavt ut, men de siste som har blitt solgt på finn - riktignok i fjor eller 2024, gikk for 40-45 hvis jeg ikke husker feil. Det var snakk om en brun utgave og AP utgave. Selgerne er vel medlemmer her, så mulig dem kan si noe mer (om dem ser dette innlegget)

Støttes. Har ikke sett at disse går for under 55.000,-

https://www.finn.no/337552099

https://www.finn.no/274697979

Her er i hvert fall 2. ja er et par år gamle, men markedet har vel ikke beveget seg positivt siden den gang? APn ble vel solgt for 40-45. Jeg fikk tilbud den gang om å kjøpe til 45. Dolk produserte noen originaler for et par år siden som han solgte for 75k stk. var vel et opplagt på 5 om jeg ikke husker feil.

1 Like

Virker vel ikke helt urealistisk at det kryper ned på 30-tallet nå da, tatt markedet i betraktning. Men er vel sånn at man gjerne prater opp eller ned prisen, avhengig av på hvilken side av gjerdet man er. :upside_down_face:

1 Like

Vis meg hvor jeg kan få denne til 25-30k. Jeg kjøper den lett. 45k er nok en mer realistisk pris. Markedet har nok gått ned for enkelte kunstverk, men Teddy Riot er svært ettertraktet.

3 Likes

Det der så da ikke ut som 50-60k. Mener den først Finn lenken der ble solgt for 40 før markedet var svakere enn det er nå. Så vil da tro man får den for under 40 nå? Men ettertraktet bilde :slight_smile:

Når det gjelder Dolk, Whatson, Pøbel og Sandra C har det ikke så mye å si om det selges privat eller via galleri. Prisen har i stor grad blitt drevet av det private 2. håndsmarkedet og min erfaring er at kundene er rimelig informert om prisnivå på verkene. Det er derfor en overdrivelse at galleriene får så mye bedre priser i dette segmentet.

Mitt poeng er at det er feil å uttale seg om man ikke har reell erfaring salg av det aktuelle verket. KV har nok pondus til å både snakke opp og ned pris på kunst, og jeg synes man skal ha respekt for dem som sitter med verk fra kunstneren man omtaler. Da kan det være rimelig frustrerende at det slenges ut prisestimat som baserer seg på det generelle argumentet at “markedet er ned” uten å kunne backe det opp med reell erfaring, i hvertfall når det spriker så mye.

9 Likes

En Teddy er solgt for under 45k for ca to år siden. Det er 25% mindre enn de 60k i som den omtalte Finn-annonsen.

Selv om man ikke har førstehånds kjennskap til mer nylig solgte Teddy-trykk, så bør det kunne gå an å si at markedet ikke har pekt oppover de siste to årene? Det er mulig at det er et eget markedssegment for Teddy, det vet ikke jeg noe om, Men å anslå at markedsprisen nå ligger under 40k virker vel ikke helt usannsynlig, eller?

Og så er jeg selvsagt enig i at man har en annen tilnærming når man eier, kontra når man vil kjøpe. Det er kjipt å se sin egen kunst bli prata ned i verdi, det vet jeg, og det var i utgangspunktet heller ikke hensikten her.

4 Likes