Hei dere! Lang historie kort så skal min mors kulturscene i Ålesund legges ned og dette stedet delte noen år sammen med kunstskolen i Ålesund. Der kjøpte min mor et bilde av Fredrik Wiig Sørensen etter en utstilling. Bildet er stort, tungt og har hengt på Teaterfabrikken (som stedet heter) i en god del år nå. Det er min mors, men hun har ikke plass til det hjemme - så derfor spør jeg dere kompentente folk. Hva kan man håpe/tro og forvente fra dette verket?
Kunstverket er på sponplater og tungt.
Er du interessert eller bare ønsker å hjelpe meg litt i riktig retning - send meg en melding:)
Du eller Astrid kan forhøre dere med khåk om de har en liste over potensielle kjøpere og om de kan si om det aktuelle bildet er av en karakter som gjør at det har en mer eller mindre verdi utover de som evt. ble solgt i sommer.
Personlig mener jeg dette bildet burde bli solgt til noen lokale som kan stille det ut til ett større publikum. Kan være Sparebanken Møre ville vært interessert. Mor til Wiig Sørensen var banksjef for personmarked i Kipervika frem til nå nylig og jeg vet de som jobber der bare har positive ting å si om kunsten hans. Lykke til med salget. Håper dere får fulle lokaler frem til dere avslutter med ett brak neste år. Blir nok en tur eller to for å ta avskjed med Signe Stunden og resten av karakterene på Teaterfabrikken🙏