Prissjekk: MW: Connection

Hva mener dere er fair pris på dette?
Ser det ligger en ute til 14K på Finn, på eBay ligger det til 8-9k

Takker for svar

Ikke lenge siden de gikk for kostpris. Kan ikke se hvorfor de skal koste så veldig mye mer nå

2 Likes

Maks 5000.

3 Likes

Solgte mitt for 9500 innrammet med art glass . Ca 2 måneder siden .

1 Like

Mange som kjøpte kun for flipp har allerede solgt så prisene har derfor muligens økt noe. Ikke uvanlig dette (For ordensskyld si har jeg et selv)

2 Likes

Veldig lyst til å kjøpe hvis du skal selge :slight_smile:

Solgte mitt for 7500,- i desember.

Igjen er det viktig å orientere seg om forskjellige versjoner før en kjøper noe. Connection kom i main edition på 195 eksemplarer. Dette vil være den billigste versjonen. Den som koster 14k og ligger på Finn er HandFinished og eksisterer i 50 eksemplarer. I tillegg finnes det 5 forskjellige versjoner på akryl, og brass, som eksisterer i 2 eksemplarerer.

En fin oversikt finnes her Connection by Martin Whatson Editioned artwork | Art Collectorz

Tusen takk for god informasjon :slight_smile:

Vil du si 14k er fair for HF på denne da?

Synes 14k for denne er meget dyrt. I tillegg er vel en HF fra MW på denne versjonen ikke enkel å skille fra main ed såvidt jeg ser sånn umiddelbart.
Ikke «lenge» siden den nesten ble solgt til kost. Men så dukker det jo som vanlig noen opp på Finn til ganske høye priser sånn umiddelbart etter diskusjonen starter her på KV,

Tilby de på Finn «halvparten» av det de ligger tilsalgs for,noe jeg mener vil være en fornuftig pris.

Men i det hele tatt bruke penger på en HF fra MW mener jeg gir ingen mening.

2 Likes

Jeg er ingen ekspert, men stort sett enig med onkeljohn her. 14k hørtes alt for dyrt ut. HF skiller seg ikke mye fra main på akkurat dette printet. Dog uenig i at HF av MW stort sett er tull. For meg er HF tiger en favoritt, samtidig ingen stor fan av main. Om du har tid ville jeg avventet og fulgt med videre på Finn en periode.

Jeg har sett både hand finished og main «live» og vil si at det er stor forskjell på de to. HF ser mye mer levende ut, samtidig som jeg synes den sorte bakgrunnen på HF gjør seg bedre enn den grå på main.

Main vs. HF. Bilde lånt fra nettet.

Enig i at bakgrunnsfargen på HF gjør bilde bedre,MEN det bør jo være mer enn bakgrunnsfargen som gjør trykket til HF,eller?? Trodde forskjellige bakgrunnsfarger som blir tillagt forskjellig trykk,kun var «salgstriks»

Man ser tydelig på bildet over at det er mye mer enn bakgrunnsfargen som er forskjellen. Bakgrunnen er nok heller ikke malt for hånd, så ikke en del av HF.

Man ser tydelig på bildet over at det er mye mer enn bakgrunnsfargen som er forskjellen.

Helt ærlig, gjør man? Utenom et par ekstra streker på “utsiden” av fargeklatten. Det er ikke store forskjellene. Kanskje det kommer mer frem live.

3 Likes

Finnes dette i canvas?
En som kontaktet meg på Finn og ville selge meg det.

Alle trykk stammer fra ett lerret som regel. Og stort sett finnes det alltid flere originaler, unntaket er vel malerier som det lages trykk av.

Så svaret er ja, det finnes flere lerreter (sikkert også i forskjellige størrelser) av dette motivet :slight_smile:

Dette er langt i fra alltid tilfelle, så man kan ikke ut i fra den teorien utlede at det finnes et lerret. Jeg vet ikke om det finnes et lerret eller ei av dette, men jeg ville spurt selger om historikken (hvor det er kjøpt, hvem har eid det før etc). En som har kjøpt det direkte fra kunstner har svar på dette.