Prissjekk - sandra chevrier, faile, pøbel, dotdotdot

Har ikke fulgt så godt med i det siste og lurer litt på verdien på noen verk eg har som muligens kan forsvinne ut døren
Verkene det er snakk om er:

Sandra Chevrier - woman of a thousand faces, normal edition, rammet inn med art glass
Pøbel - ICWT - testspray på papp-plate, edition på 15
Dotdotdot - Vandal King, 100 x 70 lerret, edition på 7
Faile - The Saved, rammet inn med art glass

1 Like

Om du tenker spesifikt pris på dine verk bør du nok dele noen bilder slik at folk kan få vurdert tilstanden. Markedsverdi skal jeg la andre mene noe om. :slight_smile:



8 Likes

Hva tenker du selv at de er verdt? Hva ville du f.eks solgt ICWT for?

Jeg er helt ærlig blank på verdi her, eneste grunn til at jeg vurderer salg av noe som helst er for å finansiere litt oppussing, men den oppussingen er strengt tatt ikke helt nødvendig så tenkte eg skulle slenge ut en forespørsel om verdi her, icwt ble lagt med i tråden fordi jeg har sett trykk gå for endel / lagt ut for endel som ville hjulpet meg ett stykke på vei

intensjonen her var først å fremst å få en ide om hva jeg kan forvente :slight_smile:

Icwt går et sted mellom 30-33K (main ed)

Denne varianten på papp må jo være verdt mye mer enn main på papir?

2 Likes

Jeg tar utgangspunkt i hva jeg selv har betalt. Har kjøpt en main, og en mono de siste 6 mnd, betalte 25.000 for main, og 30.000 for mono(x/10). Papp går selvsagt for mer - men hvor mye mer er vel et åpent spørsmål. Legg den ut på auksjon - så kommer svaret kjapt.

Jeg vet om en main som just gikk for 31 K, mon tro pappen er verd 50k evt?
Bare mine tanker

2 Likes

Ja, det er jo utfordringen. Hva er egentlig verdien hvis den ikke er til salgs, og det ikke er noen andre å sammenligne med. Personlig håper jeg jo prisene går oppover på trykkene, da har jeg gjort gode kjøp :+1: , og det er ikke hver dag…

Vandal King burde være verdt ca 17’-19’.
Ser du prøvde å selge den for 19’ i 2016, og et annet galleri prøvde å selge en for 18’.
Markedet for DDD har vel ikke steget noe de siste årene.

Solgte papp-versjon for 28k i 2015. På det tidspunkt lå trykket til rundt 10. Finnes bare 15 av disse og det er spray på papp. Alle er forskjellige. De jeg har sett overgår trykket i kvalitet.

2 Likes

Og det er jo derfor jeg skulle ønske det bla lagt ut på auksjon, slik at vi faktisk fikk vite hva det er verdt. Og ikke hva alle tror det er verdt.

Uansett - sleng det ut på auksjon, eller vær åpen for bud. Så kan jeg for jovialitetens skyld garanterere at den ihvertfall drar inn mitt estimat for raskt og enkelt salg på 35K.

Takker for alle svar, om det stemmer at Main har gått for rundt 30 vil jeg selv si at jeg syns denne er verd endel over det, mulig jeg er inhabil men syns også som azidops sier at denne ligger i sjiktet over main hva gjelder utførelse og i ganske grei størrelse. ( bordet på bildet er vel 120x120 om eg ikke husker feil).

Vil nok ta helgen til hjelp og se hva jeg gjør, fått endel henvendelser

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.