Prøvetrykk av Ferdinand Finne, verdi?

Hei, har arvet dette prøvetrykket laget av Ferdinand Finne fra 1985.Noen som har formening om verdi eller om det er kurant å få solgt?

Dette er en sukkerakvatint av motivet “Gammelt epletre - Vinterlys”. Målene på ramme er 90x83cm.

Håper noen her har peil, eller evt har lyst til å handle.

PS. Fikk input fra en bekjent som mente det var verdt 5k ish i privat salg, så jeg har lagt det ut til det på finn nå, men kan være det er skivebom…





1 Like

På auksjon ville det fått et tilslag på ca 1500 kr + salær på 25% - 1875 kr.
Det trekker ned at det ikke er farger - de som samler på Finne liker best bildene med sterke farger - mest lettsolgt. Prisen på 5000,- er i overkant - markede flommer over nå av Finne trykk.
Den generasjonen som kjøpte hans bilder på 80-90 tallet er de som er 70 år og oppover nå - de flytter i leilighet og får mindre plass eller det er dødsbo som selger.
Vær glad hvis du får 2500 kr for bildet.
Legger ved en link til et bilde i ca samme størrelse, nettopp solgt på Blomqvist.

https://www.blomqvist.no/auksjoner/kunst/grafikk/finne-ferdinand/681651
PS. når du skal måle størrelsen på et grafisk blad er det trykkflaten som er viktigst ikke rammemålet.

1 Like

Tusen takk for utfyllende svar! Da ser jeg at jeg skal nedjustere min prisantydning på Finn. Prøver meg på 2k og ser om det er noen interesse. Åpen for bud hvis noen her er interessert :slight_smile:

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.