Push selvportrett

Hva må jeg ut med for Push selvportrett om dagen ? Noen som selger ?

Har sett de gå for alt fra 250k til 1 mill avhengig av om det er farger eller svart-hvitt.

EDIT: Forøvrig det eneste motivet jeg kunne tenkt meg om jeg noensinne skulle kjøpt Pushwagner.

Selvportrett går for rundt 100K - både rød utgave og mono. Var nede i 80-90K for ca et år siden.

3 Likes

Hvor har du sett dette? :joy:

2 Likes

Tror jeg blingset med maleri. I hvert fall en original. Trykkene er nok ikke så skrekkelig dyre. Husker jeg så et maleri av selvportrettet på Nicolines Hus i Kragerø. Der hadde den, om jeg husker rett, en saftig prislapp på en million. Og jaggu ble den solgt i løpet av sommeren i følge avisen.

Da er jeg med. :+1:t2:

1 Like

Men altså rundt 100k for trykket? Takk.

Var nede i 70k i sommer

Sikker på at dette ikke var en håndkolorert versjon du har sett?

Originalen er i eie av stiftelsen til Pushwagner og et annet oljemaleri fra 1992 er i samlingen til KODE i Bergen, ingen av disse er til salgs. Disse verkene er verdt betraktelig mer enn 1 mNOK, vil hevde at de er blant de viktigste samtidskunstverkene laget i Norge.

Btw, kjøper du rødt selvportrett så se opp for forfalskninger. Feil størrelse (litt mindre enn originalen) og EA.

5 Likes

Takk for gode svar. Får holde utkikk på Finn.

Godt mulig. Det er flere år siden (2014/2015), men den var i farger og i stort format. Tipper 1 x 1,3 m. Det var naturligvis hovedattraksjonen på Nicolines Hus den gangen. Jeg selv ble overrasket over prisen. Nest dyreste var priset til 120k husker ikke motivet. Verket “High Society” kostet den gangen 16k ferdig innrammet. Vurderte å kjøpe den, men blåste i det når jeg kom på at jeg hadde andre utgifter.

Beklager forvirringen. :slight_smile:

1 Like

Det var ikke en original, men en håndkolorert versjon som nevnt over, og den var ikke priset til 1 million. Kan nesten dele på 10.