Pushwagner - hva skjer

Noen som vet … ?

En hyggelig bunke feriepenger er på plass. Tenkte jeg skulle investere i en pen og signert Pushwagner til heimen.

Men, pushwagner.no er nede. Greit at fysisk butikk er stengt i disse coronatider, men nettbutikken … ?
Samtidig er utvalget hos Fineart begrenset, mye mindre alternativer enn tidligere.

Kunne jo brukt noe av feriepengene på Manhatten eller Nightlife. Synes de 2 er lekre , og bra størrelse.

1 Like

Timingen for å skaffe en skikkelig godbit eller to er jo akkurat nå. På tirsdag er det auksjon hos Blomqvist…

https://www.blomqvist.no/Kunsthandel/Sommerens-utvalgte/Katalog

De har flere originaler til salgs, bla denne godbiten:

https://www.blomqvist.no/Kunsthandel/Sommerens-utvalgte/Pushwagner-Hariton-Paa-plass-1978/(sort)//(desc)

1 Like

I mitt tilfelle er jeg nok ute etter signert større trykk som synes godt på veggen med mye streker :smiley:

Trenger ikke vente på auksjon om en vil ha en mindre tegning fra Push, da det ligger et lass av de på FINN fra en tidligere gallerist på Hamar :+1:

Lurer fortsatt på hvorfor tilbudet fra hovedgalleriene er begrenset, så om noen vet?

1 Like

Joda, mange originaler i omløp. Men akkurat disse dannet grunnlaget for de senere ikoniske trykkene. De fra Hamar er mer som kuriositeter å regne, og i et helt annet prissjikt. Men for all del - de store trykkene fra de senere år er også helt innafor, men de krever sin vegg.

1 Like

Skisse til Jobkill ligger signert på FINN, men er vel såpass kuriositet at få vil ha den på veggen. Eller ikke :smiley:
Men, den er signert av Push, noe trykkene ikke er.

Det liksom de signerte store detaljerte trykkene som er Pushwagner :+1:

Ja, skissene er mer samleobjekter enn de er visuell kunst. Men det var jo Push også, når man tenker etter😉

Jeg har også lagt merke til at andelen push hos galleristene har gått ned, men har vel tenkt at det har vært en naturlig utvikling. Tilgangen på trykk går nedover, og andrehåndsmarkedet tar over?

1 Like

Vi lar “hva er kunst”-debatten bero :innocent:

1 Like

Annenhåndsmarkedet ser greit ut med utvalg og priser akkurat nå.

Kjiipt om alt fra pushwagner.no nå er tatt av markedet (eller solgt). Håper det kommer tilbake etter hvert.

1 Like

Oppe igjen nå - løp og kjøp :slight_smile: