Pushwagner-jazz. Tvil om ekte

Hei. Jeg har fått en god pris på på jazz av pushwagner. Selger har ikke papirer eller kvitt på bildet, da det ble gitt som gave. Det jeg stusser på er størrelse. Ser det er flere av samme bilde, men da større. Er dette noe jeg burde gå for, eller holde meg unna. Her er linken til Finn.no. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=149117851

Målene som oppgis er i alle fall feil. Det merker du jo også om du kikker på det før du kjøper. Ta med målebånd. Jeg vet ikke om at det finnes noen mindre versjoner av dette.

Ser ut som det bilde har en skade også? Helt øverst?

  • Målene som er oppgitt stemmer ikke med det “ekte-trykket”
  • Jeg har eid og eier mange Push-trykk, og all skriften ser helt off ut… Signaturen ser rar ut. DGA og EA har på alle trykk hatt punktum mellom bokstavene - Kan være ekte hvis Push har blitt sloppy i sine eldre dager eller assistent som har signert?
  • Hvis en ser nederst ser trykkkvaliteten litt printeraktig ut, og det sorte er ikke helt sort
  • Skaden øverst som @Kim_Levi_Tveiten henviser til ser ut som refleksjonen til en lampe
  • Liker ikke å handle av folk som ikke oppgir navn på profilen. Kan ikke se vurderinger eller hvor lenge profilen har eksistert

Her hadde jeg holdt meg unna frem til jeg fikk se kvittering, og anbefaler alle å ta bilder av annonsen (før den evt. slettes) for deretter å sende til Galleri Pushwagner - etter min erfaring tar de slike saker seriøst, og kan gi tilbakemelding på om det er ekte eller ikke!

2 Likes

Takk for god og rask ekspertise her. Fantastisk. Jeg holder meg langt unna. Fikk prutet det helt ned i 19k. Bare det fikk meg til undre litt. Takk alle for god hjelp. Forsatt fin kveld.

1 Like

Be i allefall om kvittering og en forklaring på hvorfor størrelsen er off?

Synes fargene og skriften ser feil ut. Mange varsellamper her. Skummelt

og nå er annonsen borte…

1 Like

https://www.finn.no/156944694

Er det samme? Kom ut nå.

Nei, denne ser helt riktig ut

1 Like

Ikkje same vegg og skriften for signatur/nummerering er svakare. Er ikkje same selger eller bildet er shoppet :stuck_out_tongue:

Det er en del falskt ute på Finn. Det er en bruker som selger til ekstremt lave priser,her snakker vi 10-20% av original prisen han har heller ingen kvitteringer/kjøpsbevis på dette. Har snakket med pushwagner galleriet og finn det virker ikke som det blir gjort noe med siden Dette fortsatt ligger tilgjengelig.

Dette har jeg ikke fått med meg, kan du/noen andre linke til disse annonsene på finn?

Sendt deg privat mld. Da jeg ikke kommer til å henge ut noen offentlig.

1 Like

Er det uthenging å bevisstgjøre andre samlere på forfalskninger i kunstmiljøet?

1 Like

Ja, når man ikke har 100% konkrete bevis, men alle varsellamper blinker rødt. Gå selv på Finn, så finner du det veldig enkelt.
Se bilde av hva selger har forsøkt å selge meg

3 Likes

Lenge siden jeg har vært på finn, men måtte nesten ta en titt på Push i dag.
For en røre. Fra blyanttegninger i alle verdens prisklasser som ser ut som de er tegnet i heroinrus, til et flott maleri. Så et annet maleri som er et rent øyesår, uansett hvem som har malt det - du kommer til å gremmes hver gang du går forbi og skjemmes over de 55 lappene du kunne brukt på noe fornuftig, som en flaske vin.
I trykkavdelingen kan hvem som helst gå seg vill.

Så kommer lyspunktene - denne karen: Pushwagner | FINN.no
«Bud under prisantydning vil ikke bli besvart» Nei vel, men hvem pokker er det som kommer til å by over prisantydning?

Og så, piece de restistance, tilbake til fyren med øyesårmalieriet: «Ønsker ikke bytterforslag. Og egentlig ikke samtaler om kunst»
Utrolig herlig :grinning:

13 Likes

Hadde meg også en latter da jeg så den “og egentlig ikke samtaler om kunst” :joy::joy:

1 Like