Pushwagner og prisutvikling

I forhold til tidligere diskusjoner vedrørende prisene på Pushwagner. Det har her og i andre verdisettinger vært etterspurt resultater fra seriøse auksjonshus. En enslig svale gjør ingen sommer, men det er nok flere ting som underbygger at prisen på Pushwagner er stigende. Vanskelig å si hvordan det går til slutt men en ting er sikkert; Du kjenner en push når du ser en.

https://www.blomqvist.no/nettauksjon/nettobjekt/EL/Grafikk/295780/(pathOverride)/group-1

1 Like

Kjenner ikke til tidligere solgte priser av dette verket, men slår meg at verdivurderingen er ganske lav (?)

Jeg syns ihvertfall at hammerpris på 26 ooo pluss omkost for et fargelitografi prod i 190 eks er høyt. Ikke et av de mest populære motivene etter min mening. I nasjonal sammenheng så er dette en veldig høy pris, ikke mange kunstnere som får solgt secondhand på blomqvist i denne prisklassen, men det viser jo hvor populær han er :slight_smile:

Hei,
Er det noen som vet hva de dyreste maleriene av Pushwagner er solgt for ?

Fant dette vha chatGPT :

The highest price ever recorded for a painting by Hariton Pushwagner was for his work “Death and Purity” which was sold at a Sotheby’s auction in London in 2015 for approximately $1.2 million USD (or 10,980,000 Norwegian kroner at the time of sale), making it the most expensive work of art by a Norwegian artist ever sold at auction.

Og dette :

Yes, “Julebord” by Hariton Pushwagner was sold at an auction in Oslo, Norway in November 2020 for approximately 12 million Norwegian kroner (around 1.3 million US dollars).

Ja på auksjon er det skip o hoi fra 1988 på gwpa i 2020 for 180000,-

2 Likes

Chatgpt er veldig kult, men den er til tider litt for flink til å presentere feil som fakta med veldig høy selvsikkerhet. Man må huske at det i bunn er en språkmodell, ikke en faktamodell

4 Likes

Hva med Skrik?

1 Like