Pushwagner usignert

Vurderer et pushwagner serigrafi fra serien «en dag i familien manns liv». Er det noen som kjenner til at disse har vært usignert? Eller bør jeg være skeptisk hvis det ikke er signert?

1 Like

Usignert er generelt en dårlig deal. Gå for noe som er signert. Du får ro i sjelen, og du slipper å måtte forsvare kunstverket ved eventuelt salg.

Vær samtidig obs på at det nå er mange forfalskninger av Pushwagner i omløp om dagen. Sjekk nøye før du inngår avtale. Vi har en egen tråd om nettopp dette. Der er det mange gode råd og vink for å unngå å kjøpe noe veldig dumt.

3 Likes

Er det dette du sikter til?

Er nok ekte, Blomqvist er gode på Push og kaller inn fra Pushwagner-systemet dersom de er i tvil for autentisering. Jeg kjenner heller ikke til at det har vært forfalskninger fra «En dag i familien manns liv», kun de nyere trykkene. Lett å se om det er falskt også, da dette er silketrykk av en helt annen kvalitet enn dagens printertrykk…

Fra serien en «En dag i familien manns liv» vil dere se at alle de ulike motivene har forskjellig opplag. Historien jeg har hørt var at Push ikke kunne gjøre opp for seg, så serien ble ikke trykket fullstendig ut, derav de ulike opplagene. Dette er nok årsaken til at dette aldri ble nummerert eller signert, i min verden er dette dermed et “backdoor print” med meget begrenset verdi…

4 Likes

Var denne: Blomqvist

Valgte la den gå.

1 Like

Ville ikke vært så bekymret for ektheten på disse gamle trykkene. De er 40 år gamle, og selv på de som knapt har vært sikrulert - så synes dette godt. Krakelering, gulning etc. Da disse ble sirkulert så kostet de et par hundrelapper og ble behandlet som plakater, ikke fine art. Så på den tiden var det garantert ingen som gadd å forfalske de.

En av de positive sidene ved å handle på Blomqvist er at de gir provenans når du skal selge senere. Men skal du først handle push fra den serien, så velg en med signatur. Prisforskjellen er gjerne ikke så stor (sjekk historikken).

5 Likes

Jeg tror det var lurt av deg. Kjøpte et bilde av Gunnar S. med heller dårlig kvalitet. Var usikker, men tenkte fuck it. Det er Gunnar S. Krakelering, surnet papir, bølger og heller ikke det beste motivet. Kort sagt et bomkjøp. Hadde jeg visst det jeg nå vet ville jeg ikke kjøpt det. Spart pengene og kjøpt noe bedre senere. Så nå henger den i garderoben…

Dessuten trengte denne en ramme i tillegg. Altså ytterligere 4k hadde kommet på toppen av 11k + salær. Og som usignert ville dette vært en evig stein i skoen. Jeg kan love deg at du hadde aldri vært helt fornøyd med det kjøpet i ettertid.

3 Likes

Jo, er fornøyd med avgjørelsen. Vanskelig å tenke helt klart når man er på klokka.:woozy_face:

2 Likes